Vaajakoskelta Sveitsin Langnaun kautta Tampereelle. Joonas Pylsyn salibandyura on 27-vuotiaaksi todella mittava, eikä kokemusta puutu muiltakaan elämän osa-alueilta.

Opiskelija, työntekijä, maailmanmestari, isä – salibandytähti Joonas Pylsy on todellinen arjen sankari

Lukemattomat treenit ja pelit sisältyvät kilpaurheilijan jokapäiväiseen elämään. Vaajakoskelta maailmalle lähteneen salibandyn maailmanmestarin Joonas Pylsyn yhtälöön sisältyy lisäksi yliopisto-opinnot Jyväskylässä, palkkatyö sekä perhe-elämä.

Tavallisen työssäkäyvän tai opiskelevan ihmisen elämä tuntuu joskus uuvuttavalta.

Työtehtävät, kokoukset ja luennot vievät päivistä suuren osan, eikä saavutettavista deadlineista ole puutetta. Yhtä aikaa täytyisi pitää huolta fyysisestä ja henkisestä terveydestä, unohtamatta vanhojen ihmissuhteiden ylläpitoa ja uusien tuttavuuksien solmintaa. Ei ole ihmekään, että vahvinkin yksilö palaa joskus loppuun.

Vaajakoskelainen Joonas Pylsy, 27, taiteilee arjessaan useammalla langalla. Pylsy kamppailee asemastaan tamperelaisessa salibandyseura Classicissa sekä miesten salibandymaajoukkueessa. Samaan aikaan on kuitenkin tehtävä joka päivä parhaansa aivan tuiki tavallisena opiskelijana, työntekijänä, puolisona ja isänä.

Kuinka jokapäiväinen elämä sujuu ja mitä tällaisessa arjen pyörremyrskyssä selviytymiseen vaaditaan? Pylsy vieraili Radio Moreenin Minun radio -ohjelmassa 9.10.2017 kertomassa elämästään ja kokemuksistaan usean eri maailman välissä.