Journalismin iltapäivä -luentosarja toteutettiin nyt toistamiseen. Luennoille osallistui 80 opiskelijaa (kuva: Riitta Yrjönen).

Journalismin iltapäivä: Journalistiikan vierailijaprofessorien vallanvaihto

Kuinka journalismi sinnittelee disruption ja maailmanlopun välissä? Miten internet parantaa journalismia?

Jussi Pullinen on tämän lukuvuoden journalistiikan vierailijaprofessorina Tampereen yliopistossa. Hanna Nikkanen toimi kyseisessä tehtävässä lukuvuonna 2016–2017 (kuva: Riitta Yrjönen).

Journalismin nykytilasta keskustelivat 7. syyskuuta väistyvä vierailijaprofessori, toimittaja Hanna Nikkanen ja hänen seuraajansa, uutispäällikkö Jussi Pullinen. Journalistiikan vierailijaprofessorien vallanvaihtotilaisuus oli samalla syksyn ensimmäinen Journalismin iltapäivä.

Journalismin iltapäivä kokosi kuutena peräkkäisenä torstaina syys–lokakuussa maamme eturivin tutkijoita ja toimittajia Tampereen yliopistoon pohtimaan journalismin ja journalistin ammatin nykytilaa. Tilaisuudet olivat osa journalistiikan oppiaineen Journalismin perusteet -luentosarjaa, ja ne lähettiin suorana Radio Moreenissa.