Tuhansien opiskelijoiden pääpäivä Hämeenkadulla – terroriuhka on otettu huomioon

Suomen suosituin opiskelijatapahtuma Hämeenkadun Approt on myynyt tänä vuonna 10 000 lippua loppuun ennätyksellisen nopeasti. Juhlakansa saapuu torstaina Tampereelle ja opiskelijoiden turvallisuus on huomioitu tapahtumassa aiempaa tarkemmin.

Torstaina Hämeenkadun valtaa 10 000 opiskelijan haalarijoukko. Opiskelijat ravaavat ympäri Hämeenkadun baareja, jonottavat ryhmissä keskellä Keskustoria ja siirtyvät yökerhoihin jatkamaan rientoja.

– Paljon työtunteja on käytetty suunnittelussa, jotta saadaan mahdollisimman turvallinen ympäristö tapahtumalle, kertoo Hämeenkadun Approjen projektipäällikkö Valtteri Vapola.

Vapola tiedostaa viime aikoina kasvaneen riskin massatapahtumien terroriuhasta.

– Muutamassa vuodessa tapahtumamme on kasvanut paljon ja samassa ajassa uhkakuvista on tullut todellisempia.

Vapolan mukaan tapahtumaa on järjestetty aina tiiviissä yhteistyössä poliisin kanssa. Tänä vuonna on laitettu aiempia vuosia enemmän työtunteja haalarikansan illan turvaamiseksi.