Tampereen YTHS kiinni arkipäivänä ja lääkäreistä vajetta

Tampereen ylioppilaiden terveydenhoitosäätiöllä on ollut ongelmia saada sijaisia lopettaneiden lääkäreiden tilalle ajoissa. Tampereen toimipisteet ovat kokonaan suljettuina keskiviikkona 4.10. työhyvinvointipäivän takia.

Tampereen ylioppilaiden terveydenhoitosäätiöllä on ollut vajausta lääkäreistä yleisterveyden puolella. Lääkäreiden puute on pidentänyt hoitojonoja.

– Kyse ei ole resurssien vähentymisestä vaan siitä, että esimerkiksi lokakuun alussa lopettaneelle lääkärille ei saatu ajoissa sijaista, kertoo Tampereen Ylioppilaiden terveyshoitosäätiön terveyspalveluyksikön johtaja Annukka Vuorinen.

Vuorinen kertoo, että jo tällä viikolla hoitoonpääsyajat ovat helpottuneet.

Ylioppilaiden terveydenhuoltosäätiön toimipisteet Tampereella ovat huomenna keskiviikkona kokonaan suljettuna. Hoidontarve arvioidaan puhelimitse.

– Jyväskylän YTHS vastaa hoidontarpeen arvioinnista puhelimitse huomenna ja kiireellisissä tapauksissa opiskelijat ohjataan kaupungin päivystykseen, kertoo Vuorinen.

Syynä sulkuun on henkilökunnan työhyvinvointia edistävä päivä.