A-klinikan uudistamispilotti

Julkaistu 1.8.2019
,
päivitetty 30.6.2023
Tutkimus- ja koulutuskeskus Synergos toimi kumppanina A-klinikkasäätiön Pirkanmaan palvelualueen uudistumishankkeessa, jossa mukana oli Pirkanmaan palvelualueen kuusi palveluyksikköä.

Pirkanmaan palvelualueen Sastamalan Päihdeklinikka ja Tampereen viisi palveluyksikköä seitsemässä eri toimipisteessä tarjoavat asiantuntija-apua erilaisissa päihde- ja riippuvuusongelmissa. Työn tavoitteena on vähentää ongelmallista riippuvuuskäyttäytymistä ja siitä aiheutuvaa harmia ja kärsimystä.

Uudistamispilotin tavoitteena oli tukea organisaation kykyä uudistaa toimintaansa joustavasti ja näin vahvistua kohtaamaan muuttuvia toimintaympäristöjä. Henkilöstön hyvinvoinnin lisääminen, esihenkilötaitojen kehittäminen ja organisaation tuottavuuden lisääminen olivat tärkeitä teemoja palvelumallin ja palvelujen uudistamisessa.

Kehittämismuotoina olivat johtoryhmän ja johtoryhmäläisten coaching, erilaiset työpajat johdolle ja henkilökunnalle sekä muutosvalmennukset.

Uudistumisen myötä Pirkanmaan palvelualueella pyrittiin turvaamaan yksikköjen toiminta ja kehittämään kumppanuuksia tulevaisuudessa. A-klinikkasäätiön Pirkanmaan palvelualueen kehittämishanke ”Uudistumalla tulevaisuuteen” rahoitettiin osin A-klinikan omalla, osin ELY-keskuksen rahoituksella.

jatkuvan oppimisen koulutukset.

Tutustu tiimien toiminnan kehittämisen palveluihimme

Teemme Tree – Jatkuvan oppimisen palveluissa useita erilaisia tiimien ja työyhteisöjen kehittämisen projekteja ja räätälöimme niitä aina tarpeeseen.

Kysy minulta lisää