Alumnin tarina - Jussi-Pekka Rantanen

päivitetty 16.12.2019

Kotikorkeakoulusi: TaY

Nykyinen työpaikkasi: Yleisradio

Paras muistosi opiskeluajaltasi?: Paras muistoni on ensimmäiseltä opiskeluvuodelta 95-96, kun ainejärjestöllämme Vostokilla oli pikkujoulu- tms. juhlat. Vuosikurssimme jäsenistä oli koottu illan bändi, jossa soitin kitaraa. Huippuhetki oli, kun sain laulaa Dire Straitsin Walk of Life -kappaleen. Koko opiskeluajan parhaat muistot ovat kiistatta vaihtovuodelta Austinista, Texasista.

Miksi Tampere on hyvä opiskelukaupunki?: Tampere oli turvallinen ja sopivan maanläheinen kaupunki täynnä lukemattomia, hienoja kulttuurielämyksiä. Yliopistomaailmassa pidin erityisesti vapaasta sivuaineoikeudesta, jonka ansiosta sain lukea juuri itseäni kiinnostavia aineita, vaikka ne eivät ehkä olleetkaan kaikkein tyypillisimpiä. Myös gradun aiheen valinnassa tiedotusopin laitos oli joustava ja ymmärtäväinen.