RoboKop - Robotiikan ja konepajateollisuuden koulutuspolku

Tampereen korkeakouluyhteisö
Projektin kesto28.6.2023–30.3.2025
KärkialueYhteiskunta, Tekniikka
Rahoittaja Jatkuvan oppimisen ja työllisyyden palvelukeskusRoboKop projektin logossa o-kirjaimien sisällä koneistus, wifi ja robottisymbolit.

Tavoite ja tehtävät

Robotiikan ja konepajateollisuuden koulutuspolku (RoboKop) tuottaa alasta kiinnostuneita henkilöitä helpottavan toimintamallin ja koulutuksen, joka tarjoaa kurkistuksen alan työtehtäviin ja opiskelimahdollisuuksiin eri koulutusasteilla Tampereella.

RoboKop – Robotiikkaa ja konetekniikkaa koulutuksen sisältö löytyy omalta sivultaan

Vaikuttavuus

Kolme oppilaitosta (TAU, TAMK ja TAKK) toteuttaa joustavan Robotiikan ja konetekniikan pilottikoulutuksen, jonka materiaali jää vapaasti käytettäväksi Digikampus alustalle myös pilottikoulutuksen jälkeen.

RoboKop avaa oven robotiikan ja  konetekniikan tulevaisuuden  osaajien koulutuspolulle. Hae mukaan 24.3.2024 mennessä.Kuva: RoboKop -projekti

Rahoituslähde

Koulutus on rahoitettu Euroopan unionin elpymis- ja palautumistukivälineellä (RRF), joka on EU:n elpymisvälineen (Next Generation EU) suurin ohjelma. Rahoituksen on myöntänyt Jatkuvan oppimisen ja työllisyyden palvelukeskus. Palvelukeskus edistää työikäisten osaamisen kehittämistä ja osaavan työvoiman saatavuutta. Palvelukeskuksen toimintaa ohjaavat opetus- ja kulttuuriministeriö sekä työ- ja elinkeinoministeriö.

Partnerit

Tampereen Ammattikorkeakoulu