Recreate people group photo

RECREATE – REcycling technologies for Circular REuse and remanufacturing of fiber-reinforced composite mATErials

Recreate logo

RECREATE projektissa kehitetään innovatiivisia ratkaisuja hiili- ja lasikuitupohjaisen komposiittijätteen uudelleenkäyttöön rakenteiden osina tai kierrätettyinä raaka-aineina uusille materiaaleille. Muovi- ja elastomeeritekniikan tutkimusryhmä jatkaa projektissa aiemman FiberEUse (http://fibereuse.eu/) projektin aihepiirin tutkimusta kierrätettyjen kuitujen käytön mahdollistamiseksi toisen sukupolven raaka-aineena komposiiteissa.

Suurimpana haasteena ja mahdollisuutena on kuitulujitteiden hinnan lasku kierrätetyn materiaalin tullessa markkinoille, jolloin kaupallinen kiinnostus toivon mukaan tuo lisää rahaa ratkaisujen kehitykseen ja tekee niiden käyttöönotosta teollisuudessa ekonimisesti houkuttelevaa nykyisten polttoon perustuvien ratkaisujen sijaan.

Tutkimusrahoitus

Euroopan komissio

Rahoituslähde

EU:n Horisontti Eurooppa -ohjelmasta rahoitettu projekti no.101058756.

eu lippu

Koordinoiva organisaatio

Politecnico di Milano

Partnerit