Viestinnän ja vuorovaikutuksen merkitys on kasvanut digitaalisilla alustoilla. Kehitys on muokannut työympäristöä niin, että asiantuntijat käyttävät yhä enemmän viestintäteknologiaa ja generatiivista tekoälyä työssään.
Tutkimusasetelmassa tarkastellaan työelämän viestinnällistymistä ilmiönä. Analyysin keskiössä ovat työympäristön viestinnällistyminen ja sen vaikutukset työntekijöihin. Tutkimus on monimetodinen ja yhdistää ainutlaatuisella tavalla työelämän, organisaatioviestinnän sekä työhyvinvoinnin tutkimusalueet. Hyvinvointia tarkastellaan tutkimuksessa holistisesti psykofyysisten, sosiaalisten ja rakenteellisten tekijöiden yhteisvaikutuksena.
Tutkimusrahoitus
Partnerit
LUT-yliopisto
Yhteyshenkilöt
Reetta Oksa
yliopistotutkija
Reetta Oksa
Tutkimuskeskus Taru
Tutkimuskeskus Taru tutkii yhteiskunnallisia ja kulttuurisia ilmiöitä sekä analysoi niiden historiaa ja muutossuuntia viestinnän, median ja taiteen näkökulmista kehittäen ilmiöalueen teoriaa, metodologiaa ja käytäntöjä.