Fiiliksestä faktaa ja faktasta fyrkkaa
Projektin tavoitteena on luoda tunnepolkuja asiakkaan liiketoiminnassa läpi käymistä kokemuksista sekä tuottaa metodeita ja toimintatapoja, joilla yhdistää asiakkaiden tunnekokemus ja strateginen liiketoiminnan suunnittelu toimivaksi kokonaisuudeksi.
Pääpaino on asiakkaiden tunnepolkujen ja asiointipolun (customer journey) luomisessa ja yhdistämisessä. Tunnepoluilla viitataan tunteisiin, joita asiakkaan asiointipolulla nousee pintaan, ja jotka vaikuttavat asiakkaan kokemuksiin ja ostopäätöksiin.
Tausta
Tunnepolkua tutkitaan yhdistelemällä kvalitatiivista tutkimusta psykofysiologiseen kokeilevaan tutkimukseen. Saavutetut tulokset konkretisoidaan asiakasyrityksille niin, että niitä voidaan hyödyntää yrityksen kehittämisessä.
Tunnekokemuksia ja niiden tutkimusta ei aikaisemmin ole hyödynnetty yritysten toiminnan kehittämisessä vastaavalla tavalla. Hyödyntämällä asiakkaan tunnetietoa systemaattisesti yritys voi parantaa liiketoimintaansa.
Make My Day on ESC ja CIRCMI tutkimusryhmien yhteistutkimus, jota Tekes rahoittaa. Hankkeen teollisia yhteistyökumppaneita ovat Nokia renkaat, Särkänniemen huvipuisto, Keskinäinen Vakuutusyhtiö Turva sekä Kuninkaantien eläinklinikka.
Rahoituslähde
Business Finland
Koordinoiva organisaatio
CIRCMI, ESC, Nokia Tyres, Särkänniemi Adventure Park, Kuninkaantien eläinklinikka, Turva insurance company
Yhteyshenkilöt
Mikko Ruohonen
Professori
Mikko.J.Ruohonen [at] uta.fi
+358 44 270 4440
Veikko Surakka
Professori
veikko.surakka [at] uta.fi
+358 40 557 3265