Komeetta – osaamispalveluja kone-, metalli- ja automaatioalalle

Projektin kesto28.6.2023–30.3.2025
KärkialueYhteiskunta, Tekniikka
Rahoittaja Jatkuvan oppimisen ja työllisyyden palvelukeskus

Tavoite ja tehtävät

Tavoite on vastata E-P:n alueen kone-, metalli- ja automaatioalan (komea) kohtaanto-ongelmaan ja osaajapulaan yhdessä eri koulutusasteiden kanssa. Osaamispalveluita tarjotaan erityisesti henkilöille, joille siitä on työllistymisen, työssä tarvittavan osaamisen tai uralla etenemisen kannalta suurin hyöty.

Vaikuttavuus

Hankkeen tuloksena syntyy yhteinen koulutustarjotin ja monimuotoisia osaamis- ohjaus- ja tukipalveluja, jotka motivoivat matalasti koulutettuja jatkuvan oppimisen palveluihin eri koulutustasoilla: oppimisvalmiudet paranevat, osaaminen ja koulutustaso kohoavat sekä työmarkkina-asema vahvistuu.

Rahoituslähde

Koulutus on rahoitettu Euroopan unionin elpymis- ja palautumistukivälineellä (RRF), joka on EU:n elpymisvälineen (Next Generation EU) suurin ohjelma. Rahoituksen on myöntänyt Jatkuvan oppimisen ja työllisyyden palvelukeskus. Palvelukeskus edistää työikäisten osaamisen kehittämistä ja osaavan työvoiman saatavuutta. Palvelukeskuksen toimintaa ohjaavat opetus- ja kulttuuriministeriö sekä työ- ja elinkeinoministeriö.

Koordinoiva organisaatio

Seinäjoen koulutuskuntayhtymä Sedu