Hymy - Hyvinvointia muuttuvassa toimintaympäristössä kasvatus- ja koulutusalan johtajille

Projektin kesto1.5.2023–30.6.2025
KärkialueYhteiskunta

HYMY-hankkeen esittely

Hanke vahvistaa kasvatus- ja koulutusalan henkilöstön johtamisosaamista ja yhteisöllistä kehittämistä. Keskiössä on koko oppimisyhteisön hyvinvointijohtamisen vahvistaminen sekä varhaiskasvatus-, oppilaitos- ja sivistysjohtajien työhyvinvoinnin tukeminen muuttuvassa toimintaympäristössä.

Hymy-koulutus

Hankkeessa järjestetään koulutus 21.3.-20.11.2024. Koulutuksen laajuus on 9 opintopistettä ja se järjestetään pääasiallisesti etäopetuksena.

Koulutuksen tavoitteena on tukea kasvatus- ja koulutusalan johtajien hyvinvointia ja hyvinvoinnin johtajuutta muuttuvassa ja kompleksisessa toimintaympäristössä. Ilmoittautuminen HYMY-koulutukseen tapahtuu Jyväskylän yliopiston sivun kautta. Ilmoittautuminen koulutukseen päättyy 15.2.2024. Huomaathan, että ilmoittautuminen on sitova.

Koulutuksen teemat

1. Koulutusjohtaminen ja muuttuva toimintaympäristö
  2. Hyvinvoinnin johtaminen
  3. Kehittävä johtaminen
  4. Valmentava johtaminen
  5. Johtajuusidentiteetti
  6. Kehittämistöiden helmet

Lue lisää koulutuksesta Jyväskylän yliopiston verkkosivulta

Yhteistyössä

Jyväskylän yliopisto koordinoi hanketta. HYMY-koulutus toteutetaan yhteistyössä Helsingin yliopiston HY+:n ja Jyväskylän yliopiston kanssa.

Hanke on OPH:n rahoittamaa jatkuvaa oppimista tukevaa henkilöstökoulutusta, joka on varhaiskasvatuksessa ja opetustoimessa työskenteleville maksutonta.

Jyväskylän yliopisto

Osaamisen kehittäjät -uutiskirje ja podcast

Haluatko kuulla toiminnastamme, uusista koulutuksista, tapahtumista sekä hankkeista? Tai kuunnella korkeakouluyhteisön ja työelämän eri aiheiden asiantuntijoiden haastatteluita?