Emerging Media Exploration (EMEX) 2018-2021

Tampereen korkeakouluyhteisö

Eurooppalainen yhteistyöprojekti EMEX kehittää yhteistoiminnallisia opetusmenetelmiä taiteen alalle. Tavoitteena on tutkia uusien mediateknologioiden vaikutuksia tulevaisuuden tarinankerronnan tapoihin sekä yhteiskuntaan.

Kohderyhmiä ovat design-, taide-, sekä uusmedia-alan opettajat ja opiskelijat. Opiskelijat tarvitsevat pääsyn uusiin teknologioihin voidakseen kilpailla media-alan työmarkkinoilla ja opetushenkilöstö puolestaan tarvitsee omakohtaista käyttökokemusta voidakseen päivittää osaamisensa vastaamaan uusien opetussuunnitelmien vaatimuksia.

Tavoite ja tehtävät

EMEX-projektin tavoitteena on luoda "blended mobility" -tyyppinen ongelmalähtöisen oppimisen opetussuunnitelmamalli, joka hyödyntää tulevaisuuden medioita. Projektissa yhdistetään nettikurssien materiaalit, paikan päällä tehtävien workshopien ja yhteistyökumppanien anti, sekä muut opetussuunnitelmamateriaalit Erasmus-opiskelijoiden yhteiseksi resurssiksi.

Rahoituslähde

Koordinoiva organisaatio

TAUCHI, University of Lincoln, Science and Film University Babelsberg KONRAD WOLF, Rundfunk Berlin-Brandenburg

Markku Turunen