DILEWO – Digitaalisuus ja media oppimisessa, työssä ja osallistumisessa

Tutkimusryhmämme tehtävänä on syventää ymmärrystä ja kriittisesti arvioida erilaisia näkökulmia digitalisoituvan ja medioituvan yhteiskunnan ilmiöihin ja käytäntöihin. Monitieteisenä tutkimusryhmänä tarjoamme laajaa ymmärrystä muuttuvasta digitaalisesta maisemasta työssä, koulutuksessa ja kansalaistoiminnassa, sekä tuomme esiin tutkimukseen perustuvia tuloksia siitä, miten yksilöt tulevat toimeen digitalisaation ja median kanssa muuttuvissa sosioteknisissä ympäristöissä. Painopisteemme on erityisesti työssä, koulutuksessa ja kansalaistoiminnassa. Hyödynnämme näkökulmia informaatiotieteestä, kasvatustieteistä, mediatutkimuksesta, ihmisen ja teknologian vuorovaikutuksesta sekä yhteiskuntatieteistä.