Kädet ottamassa kuvaa kännykällä aurigonlaskusta järvellä
Täydennyskoulutus

Johtaminen digi- ja teknologiamurroksessa

Kädet ottamassa kuvaa kännykällä aurigonlaskusta järvellä

Asiakaslähtöisyys, digitaalisuus, tekoäly, alustaekosysteemit

Maailma muuttuu nopeasti. Vuorovaikutussuhteet ja rajapinnat ympärillämme olevien toimijaverkostojen kanssa ovat yhä monimuotoisempia ja haasteellisempia.
Organisaatioissa puhutaan digitalisaatiosta, asiakaslähtöisyydestä ja tekoälystä sekä otetaan käyttöön itseohjautuvuutta, ketteriä toimintatapoja, leania ja kokeiluja. Mitä näistä asioista ja niiden taustoista olisi syytä ymmärtää?

Johtaminen digi- ja teknologiamurroksessa -koulutus antaa mm. seuraavanlaisia valmiuksia:

  • Tiedostat digitaalisen datan hyödyntämisen roolin markkinatilannekuvan luomisessa
  • Hahmotat tekoälyn, ohjelmistorobotiikan ja chatbottien hyödyntämisen johtamisen tukena
  • Kuulet verkostomaisen ja asiakaslähtöisen organisoitumisen mahdollisuuksista digialustojen avulla
  • Opit käyttämään osallistavia menetelmiä oman organisaatiosi radikaalissa kehitystyössä
  • Saat näkemystä, miten valitset ja käytät oikeita kehitysmenetelmiä organisaation eri tilanteissa  
  • Kuulet lisäksi käytännön esimerkkejä julkisella- ja yksityisellä sektorilla toteutuneista hankkeista, joissa nopeat kokeilut ovat tuottaneet vaikuttavia tuloksia.

Tämä koulutus soveltuu EMBA Tampere- valinnaisiin opintoihin. EMBA Tampere -tuoteperheen johtamisohjelmat tarjoavat aktiivisen ja monialaisen oppimisympäristön johtajana kehittymiseen ja organisaation johtamiseen. Tutustu koko valinnaisten opintojen tarjontaan sekä EMBA-ohjelmiin.

Mitä jokaisen johtajan tulisi tietää uusista digitaalisista teknologioista ja niiden tarjoamasta reaaliaikaisesta asiakasymmärryksestä? Vastaus on ilmeinen. Olisi syytä tiedostaa, miten teknologia, data, edistynyt analytiikka ja tekoäly jalostavat ympärillämme olevia ilmiöitä, kuten asiakaskäyttäytymistä uudella tavalla, ja miten asiakasymmärrystä ja tilannekuvia voidaan luoda erilaisilla tietoaineistoilla.
Teknologiamurros vauhdittaa asiakasymmärrystä ja vuorovaikutteisia toimintatapo…