kuvituskuva asiakas ja käyttäjäkokemus teemasta
Täydennyskoulutus

Asiakas- ja käyttäjäkokemus liiketoiminnan kehittämisessä

Asiakas- ja käyttäjäkokemus liiketoiminnan kehittämisessä

Tule hakemaan alan tuorein tieto yrityksesi asiakaskokemuksen kehittämisen tueksi. Edutech tarjoaa yhdessä alan asiantuntijoiden kanssa koulutuksen, joka auttaa sinua tunnistamaan käyttäjäkokemuksen keskeiset elementit ja niiden liiketoiminnalliset mahdollisuudet.

Saat hyvän tuntuman keinoista, joilla asiakaskokemus tuodaan osaksi palveluiden ja tuotteiden suunnittelua, toteutusta ja jatkuvaa kehittämistä. Pääset testaamaan työkaluja, joilla viet asiakaskeskeisyyttä ja kokeilukulttuuria omassa organisaatiossasi eteenpäin. Koulutuksessa hyödynnetään myös Tekesin rahoittamassa DIMECCin UXUS-ohjelmassa syntynyttä uusinta tietoa ja paremman käyttökokemuksen mahdollistavia työkaluja.

Opintojen tavoitekesto

4 päivää

Opintojen laajuus

5 op

Kampus

Hervannan kampus

Kaupunki

Hinta

2700 euroa + alv 24%

Tutkintotaso

Muut opinnot

Sisältö

Experience Design -workshop

  • Asiakaskokemus eri tasoilla
  • Työkaluja asiakaskokemuksen tunnistamiseen ja kehittämiseen
  • Design Thinking ja käyttäjäkeskeisen suunnittelun menetelmät
  • Experience Journey, Journey Map, Touchpoints
  • Konseptin ja idean testaaminen käytännössä – keinot ja sudenkuopat
  • Workshop-työskentelyä 

Asiakaskokemuksen nykytila omassa organisaatiossa

  • Uudet ilmiöt kokemuslähtöisyydessä
  • Asiakaslähtöinen liiketoiminnan kehittäminen
  • Data-analytiikka kehittämistoiminnassa
  • Organisaation UX-kypsyysanalyysi
  • Asiakaslähtöisten kehittämiskohteiden tunnistaminen

Käyttäjä- ja asiakaskokemus osaksi organisaation toimintaa

  • Mitä muutokseen vaaditaan?
  • Strategian ja johtamisen perspektiivi
  • Miten muutos saadaan aikaan?
  • Yrityscaseina mm. Ilmarinen ja Pirkanmaan sairaanhoitopiiri.

Teknologiset mahdollisuudet kokemuksen luomiseen ja kehittämiseen

  • Lisätty todellisuus ja virtuaalitodellisuus
  • Technology Trend Mapping
  • Multimodaalisuus
  • Yrityscaset
  • Kehittämisprojektin kick off

Kohderyhmä

Koulutus on suunniteltu liiketoiminnan ja palveluiden sekä tuotteiden kehittämisestä vastaaville henkilöille kaikilla toimialoilla sekä teknologiaosaajille, jotka haluavat täydentää osaamistaan asiakaskokemuksen ja käyttäjäkokemuksen näkökulmalla. Koulutus soveltuu myös osaksi Executive MBA -opintoja. Koulutus on mahdollista suorittaa 5 tai 10 opintopisteen laajuisena.

Opetusjärjestelyt

Pääkouluttajana toimii professori Marko Seppänen. Kouluttajina toimivat muun muassa professori Markku Turunen, Director/Customer Value Mikko Nurmi (Gofore Oyj), Senior Business Designer Hanna-Riikka Sundberg (Leadin Oy), Käyttäjäkokemustutkija Susanna Paasovaara ja Johtaja Jukka Pitkänen (Heltti Oy). Heidän lisäkseen koulutuksessa kuullaan runsaasti käytännön caseja.

Opetusmateriaali

Koulutus pidetään suomeksi, mutta osa koulutuksen materiaaleista on englanninkielisiä.

Ajankäyttö

Koulutus on mahdollista suorittaa kolmella eri tavalla

  • Kevennetysti: osallistumalla vain koulutuspäiviin ja hakemalla niistä uudet ideat
  • Syvennetysti: osallistumalla koulutuspäiviin ja syventämällä osaamista annettujen tehtävien pohjalta (5 op)
  • Tuloksellisesti: em. lisäksi toteuttamalla organisaatiolle kehittämisprojekti, jolla uudet opit jalkautetaan käytäntöön (10 op)

Lisätietoa

Lisätietoja koulutuksesta antaa Mari Vuolle, 040 771 0009, mari.vuolle@tut.fi
Kysy myös yrityskohtaista toteutusta!
 

Maksuehto

Hinta sisältää aamu- ja iltapäiväkahvin sekä lounaan koulutuspäivien aikana. Osallistujat vastaavat itse mahdollisista matka- ja majoituskuluistaan.

Perumisehdot

Ilmoittautuminen on sitova. Myöhemmin kuin 14 päivää ennen koulutuksen alkua tulleista peruutuksista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta. Mikäli osallistumista ei peruuteta eikä osallistuja saavu tapahtumaan, veloitetaan koko maksu. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa kollegalle. Pidätämme oikeuden perua, siirtää ja muuttaa koulutusta.