Juniversityn tiedeluokan ohjeet ja sijainti

Tiedeluokkamme sijaitsee Tampereen yliopiston Hervannan kampuksella. Tältä sivulta löydät ohjeet tiedeluokkaan saapumiseen ja vierailuun valmistautumiseen.

Saapumisohjeet tiedeluokkaan

Oppilasryhmien saapumisohje

Löydät tiedeluokkamme Tampereen yliopiston Hervannan kampuksen Sähkötalosta (Korkeakoulunkatu 3, 33720 Tampere).

Sisäänkäynti tapahtuu Tietotalon pääovista. Sisään päästyäsi käänny oikealle ja jatka suoraan käytävää pitkin noin 200 metriä. Saavut Sähkötalon aulaan, josta opasteet ohjaavat sinut rappusia alas tiedeluokkaamme. Tilaan on myös esteetön kulku hissillä Sähkötalon aulasta. Tervetuloa!

Jos et löydä tiedeluokkaa tai ryhmänne saapuu myöhässä, soita numeroon 050 417 6493.

Sijainti Google Mapsissa (aukeaa uuteen välilehteen)

Lainaamon käyttäjien saapumisohje

Suoraan tiedeluokan ovelle pääsee helpoiten kulkemalla Tekniikankadun kautta. Käynti tiedeluokkaan tapahtuu Sähkötalon pohjakerroksen B-osan ulko-oven kautta (katso kampuskartta). Tunnistat sisäänkäynnin Juniversityn logosta. Kulkureitti on esteetön. Lainaamon noutoja ja palautuksia voi tarvittaessa tiedustella puhelimitse numerosta 050 3244 309.

Bussilla, ratikalla tai autolla

Hervantaan pääset kätevästi julkisilla. Syötä joukkoliikenteen reittioppaaseen osoitteeksi Korkeakoulunkatu 3.

Jos tulet autolla, voit pysäköidä parkkihalliin, parkkihallin eteen sekä parkkihallin Hervannan valtaväylän puoleiseen päätyyn. Pysäköinti Hervannan kampuksella on maksullista arkisin klo 18 saakka.

Lisätietoja pysäköinnistä Hervannan kampuksella

Yleisohjeet ryhmille

Opettajan vastuulla on käydä ohjeet läpi yhdessä oppilasryhmänsä kanssa ennen saapumista.

• Oppilaat ja opiskelijat työsken­televät tiedeluokassa oman oppilaitoksensa ja opet­ta­jansa vas­tu­ul­la.
  • Tiedeluokassa noudatetaan ennalta annettuja työ- ja turvallisuusohjeita sekä ohjaajan antamia ohjeita. Jos olet epävarma, miten toimia tilanteessa, kysy tiedeluokan ohjaajan neuvoa.

• Ulko­vaat­teet, reput ja arvotavarat jätetään aulas­sa ole­vi­in lukit­tavi­in lokeroi­hin. Tilassa ollaan ulkojalkineilla.
  • Tiedeluokkaan ei saa tuo­da eväitä eikä juo­mia.
  • Pitkät hiuk­set (yli korvien ulot­tuvat) kuu­luu lait­taa kiin­ni ennen tiedeluokkaan menoa.

• Tiedeluokassa työsken­nel­lään rauhal­lis­es­ti eikä juos­ta tai ryn­täil­lä.
  • Tiedeluokassa käytetään tarvittaessa suojatakkia, -laseja ja -hanskoja. Tiedeluokan ohjaaja ohjeistaa suojavälineiden käytössä.
  • Kaik­ki sel­l­aiset kemi­antyöt, joista mah­dol­lis­es­ti erit­tyy kaa­su­ja tai höyryjä tehdään aina vetokaapeis­sa.
  • Jätä luokka siistiksi, jotta seuraavan ryhmän on mukava aloittaa työskentely. Palauta välineet omille paikoilleen sekä lajittele roskat. Noudata yleistä siisteyttä.

• Jos jokin laite tai väline on epäkunnossa, ota se erilleen ja ilmoi­ta asi­as­ta tiedeluokan ohjaajalle.
  • Mikäli välineitä rikotaan tarkoituksellisesti, on kyseinen henkilö kor­vaus­vas­tu­us­sa.

Mikäli ryhmässäsi on erityistarpeita omaavia oppilaita, huomioithan tämän vierailua suunnitellessasi. Tarvittaessa ota meihin yhteyttä etukäteen.

Juniversity järjestää työpajoja aina varhaiskasvatuksesta toiselle asteelle. Tutustu alla työpajojen sisältöihin.