Hyppää pääsisältöön
Students brainstorming in front of a white board

Markkinoille meno -suunnitelma

Tampereen korkeakouluyhteisö
Sähköpostiosoitemaria.ruokonen [at] tuni.fi
Puhelin+358 050 437 7138

Kuvaus

Markkinoille meno -suunnitelma auttaa yrityksiä, tutkimustiimejä ja aloittavia yrittäjiä kaupallistamaan innovaationsa tai viemään tuottetta tai palvelua uusille markkinoille. Markkinoille meno -suunnitelman avulla löydät vastauksia muun muassa seuraaviin kysymyksiin:

  • Miten muutan ideani rahaksi?
  • Miten hyödynnän digitaalisuuden mahdollisuudet idean testaamiseksi ja menestyvän bisneksen luomiseksi?
  • Miten myyn ja markkinoin modernein keinoin?
  • Miten kehitän asiakaskeskeisesti ja nopeasti virheistä ja onnistumisista oppien?

Saat

  • konkreettisen, toteutusvalmiin kaupallistamissuunnitelman
  • opiskelijatiimin raikkaan ja monialaisen osaamisen
  • asiantuntijasparrausta
  • valmennusta kaupallistamisprosessista

Markkinoille meno -suunnitelmia tehdään Tampereen korkeakouluyhteisön HUBSilla.

 

Kenelle

  • Startupeille ja yrityksille, jotka etsivät tukea ja apua tuotteensa tai palvelunsa lanseeraamiseen.
  • Tutkijatiimeille, jotka ovat kehittäneet tuotteen tai palvelun, ja pohtivat, miten ansaita sillä rahaa tai tavoittaa oikeat ihmiset.
  • Yhteiskunnalliset toimijat, jotka ovat kehittäneet tuotteen tai palvelun ja haluavat vahvemmin vaikuttaa näiden kohderyhmiin.

 

Miten toimitaan

  • Markkinoille meno -suunnitelma käynnistyy vuosittain keväisin ja syksyisin ja edellyttää 8 viikon sitoutumista työskentelyyn
  • Valmistautuminen valmentajan kanssa: 1 - 2 tuntia
  • Kaksi työpajaa, ensimmäinen ja viimeinen: keskimäärin 3 tuntia / työpaja
  • Viikoittaiset tapaamiset opiskelijatiimin kanssa: 1 - 2 tuntia viikossa

Toimeksiantajan edustaja voi lisäksi halutessaan osallistua kaikkiin työpajoihin ja kartuttaa siten omaa kaupallistamisosaamistaan.

 

Ota yhteyttä

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä HUBSin Maria Ruokoseen, joka vastaa Markkinoille meno -suunnitelman järjestelyistä.

 

Yhteyshenkilöt