
Markkinoille meno -suunnitelma
Kuvaus
Markkinoille meno -suunnitelma auttaa yrityksiä, tutkimustiimejä ja aloittavia yrittäjiä kaupallistamaan innovaationsa tai viemään tuottetta tai palvelua uusille markkinoille. Markkinoille meno -suunnitelman avulla löydät vastauksia muun muassa seuraaviin kysymyksiin:
- Miten muutan ideani rahaksi?
- Miten hyödynnän digitaalisuuden mahdollisuudet idean testaamiseksi ja menestyvän bisneksen luomiseksi?
- Miten myyn ja markkinoin modernein keinoin?
- Miten kehitän asiakaskeskeisesti ja nopeasti virheistä ja onnistumisista oppien?
Saat
- konkreettisen, toteutusvalmiin kaupallistamissuunnitelman
- opiskelijatiimin raikkaan ja monialaisen osaamisen
- asiantuntijasparrausta
- valmennusta kaupallistamisprosessista
Markkinoille meno -suunnitelmia tehdään Tampereen korkeakouluyhteisön HUBSilla.
Kenelle
- Startupeille ja yrityksille, jotka etsivät tukea ja apua tuotteensa tai palvelunsa lanseeraamiseen.
- Tutkijatiimeille, jotka ovat kehittäneet tuotteen tai palvelun, ja pohtivat, miten ansaita sillä rahaa tai tavoittaa oikeat ihmiset.
- Yhteiskunnalliset toimijat, jotka ovat kehittäneet tuotteen tai palvelun ja haluavat vahvemmin vaikuttaa näiden kohderyhmiin.
Miten toimitaan
- Markkinoille meno -suunnitelma käynnistyy vuosittain keväisin ja syksyisin ja edellyttää 8 viikon sitoutumista työskentelyyn
- Valmistautuminen valmentajan kanssa: 1 - 2 tuntia
- Kaksi työpajaa, ensimmäinen ja viimeinen: keskimäärin 3 tuntia / työpaja
- Viikoittaiset tapaamiset opiskelijatiimin kanssa: 1 - 2 tuntia viikossa
Toimeksiantajan edustaja voi lisäksi halutessaan osallistua kaikkiin työpajoihin ja kartuttaa siten omaa kaupallistamisosaamistaan.
Ota yhteyttä
Kiinnostuitko? Ota yhteyttä HUBSin Maria Ruokoseen, joka vastaa Markkinoille meno -suunnitelman järjestelyistä.