Opiskelijatiimit kirjaavat ideoitaan post-it -lapuille valkotaululla.
Palvelu

C-Lab - kaupallistamisen laboratorio

Kuvaus

Kaupallistamisen laboratorio C-Lab auttaa yrityksiä, tutkimustiimejä ja aloittavia yrittäjiä kaupallistamaan innovaationsa tai viemään tuottetta tai palvelua uusille markkinoille. C-Labin avulla löydät vastauksia muun muassa seuraaviin kysymyksiin:

  • Miten muutan ideani rahaksi?
  • Miten hyödynnän digitaalisuuden mahdollisuudet idean testaamiseksi ja menestyvän bisneksen luomiseksi?
  • Miten myyn ja markkinoin modernein keinoin?
  • Miten kehitän asiakaskeskeisesti ja nopeasti virheistä ja onnistumisista oppien?

C-Labista saat

  • konkreettisen, toteutusvalmiin kaupallistamissuunnitelman
  • opiskelijatiimin raikkaan ja monialaisen osaamisen
  • asiantuntijasparrausta
  • valmennusta kaupallistamisprosessista

C-Lab toimii Tampereen korkeakouluyhteisön Y-kampuksella.

Kenelle

  • Startupeille ja yrityksille, jotka etsivät tukea ja apua tuotteensa tai palvelunsa lanseeraamiseen.
  • Tutkijatiimeille, jotka ovat kehittäneet tuotteen tai palvelun, ja pohtivat, miten ansaita sillä rahaa tai tavoittaa oikeat ihmiset.
  • Yhteiskunnalliset toimijat, jotka ovat kehittäneet tuotteen tai palvelun ja haluavat vahvemmin vaikuttaa näiden kohderyhmiin.

Miten toimitaan

  • C-Lab käynnistyy vuosittain maalis- ja lokakuussa ja edellyttää 8 viikon sitoutumista työskentelyyn
  • Valmistautuminen C-Labiin valmentajan kanssa: 1 - 2 tuntia
  • Kaksi työpajaa, ensimmäinen ja viimeinen: keskimäärin 3 tuntia / työpaja
  • Viikoittaiset tapaamiset opiskelijatiimin kanssa: 1 - 2 tuntia viikossa

Toimeksiantajan edustaja voi lisäksi halutessaan osallistua kaikkiin työpajoihin ja kartuttaa siten omaa kaupallistamisosaamistaan.

Ota yhteyttä

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä Y-kampuksen Maria Ruokoseen, joka vastaa C-Labin järjestelyistä.

Yhteyshenkilöt