Tampereen yliopiston opiskelijan käsikirja

Opiskelijavaihdon rahoitus

Myönnämme apurahoja pitkiin vaihtoihin vain yliopiston vaihto-ohjelmien ja sopimusten kautta lähteville opiskelijoille. Kaupallisten organisaatioiden (esim. Asia Exchange) välittämille kursseille eikä muihin itsenäisesti hankittuihin opiskelupaikkoihin ole saatavilla yliopiston apurahaa. Jos olet perustutkinto-opiskelija, voit kuitenkin hakea liikkuvuusapurahaa lyhyttä ulkomaanopintojaksoa varten. Näistä liikkuvuusapurahoista on tietoa alempana.

Huom! Apurahan edellytyksenä on, että vaihdossa ollessa suoritetaan vaihtoyliopiston akateemisia opintoja 5 op/vaihtokuukausi. Jos suorituksia tulee vähemmän, niin apurahaa voidaan periä takaisin tai loppuapuraha voidaan jättää maksamatta.

Harjoitteluun liittyvistä apurahoista löydät tietoa osiosta Ulkomaan harjoittelun rahoitus.

Julkaistu: 27.2.2019
Päivitetty: 9.4.2024