Videotapaamiset ja keskustelukanavat

Tampereen yliopisto ja TAMK

Microsoft Teams

Microsoft Teams on tiimityöskentelyyn tarkoitettu Office 365 -palvelu.

Audio Conference -toiminto

Microsoft Teams -kokoukseen osallistujat voivat osallistua kokouksiin missä tahansa yleisen soittonumeron avulla. Audio conference-lisenssin omaava henkilö lähettää kokouskutsun, jossa on puhelinnumero ja neuvottelutunnus. Tällöin käyttäjä voi liittyä Teams-kokoukseen, vaikka hänellä ei olisi Internet-yhteyttä tai Teams-sovellusta. Mikäli kutsussa oleva puhelinnumero ei ole paikallinen, niin hän valitsee Paikalliset numerot -kohdan ja etsi sopivan maakohtaisen puhelinnumeron.

Kokouksen alussa koollekutsujan tulee lisätä konferenssikaiutin kokous, jotta puhelinosallistujat kuulevat muiden osanottajien keskustelun.

Lisätietoja Teams-palvelusta

Join a meeting in Teams
Microsoft Teams -videotapaamiset

Zoom

Zoom on Tampereen korkeakouluyhteisön videotapaamispalvelu, joka tarjoaa mahdollisuudet videokuva- ja ääniyhteyteen, näytön ja materiaalin jakamiseen sekä pienryhmätyöskentelyyn Windows, Mac, Linux, iOS ja Android -laitteilla. Zoomilla voidaan järjestää verkkokokouksia, etäluentoja sekä suurten osallistujamäärien webinaareja.
Katso tarkemmat ohjeet Zoomin käyttämisestä alla olevan linkin kautta.

Tutustu Zoom-palveluun

IT Helpdesk
0294 520 500
it-helpdesk [at] tuni.fi (it-helpdesk[at]tuni[dot]fi)