Usein kysytyt kysymykset – Muut Microsoft 365 -pilvipalvelut

Tampereen yliopisto ja TAMK

Miten saan Microsoft Teams -ohjelman tietokoneelleni?

Microsoft Teams -ohjelma on valmiiksi asennettu henkilökunnan ylläpidetyille koneille. Henkilökohtaiselle koneelle voit asentaa ohjelman Microsoft 365 -portaalista.

Minun tulee säilyttää suorituksia tietyn ajan. Miten otan talteen tarvittavat keskustelut, muistion ja tehtävänpalautukset Teams-tilasta?

Teams-kanavakeskusteluja ei voi tallentaa tietokoneelle, mutta Teams-tehtävänpalautukset on mahdollista tallentaa tietokoneelle. Palautukset tallentuvat erilliseen tiedostokirjastoon, joka on luotu ja piilotettu ryhmän sivustolle. Pääset lataamaan piilotettuun tiedostokirjastoon tallennetut tehtävänpalautukset seuraavasti:

1. Avaa Teams-tila.
  2. Avaa Tiedostot-välilehti (Files).
  3. Klikkaa Open in Sharepoint -painiketta. Jo se ei ole suoraan näkyvissä, niin löydät sen klikkaamalla kolmea pistettä.
  4. Selain aukeaa.
  5. Kirjaudu sisään TUNI-sähköpostiosoitteella.
  6. Klikkaa yläpalkin oikeassa reunassa olevaa ratas-painiketta ja valitse Site contents.
  7. Klikkaa Student Work -tiedostokirjastolinkkiä.
  8. Valitse kaikki kansiot ja klikkaa Download-painiketta.
  9. Palautuksista tallennetaan erikseen työstöversiot, jos opiskelija on muokannut omaa palautustaan ennen lopullista palautusta.
  10. Tallenna tiedostot itsellesi valitsemaasi paikkaan.

OneNote-muistion voit tallentaa tietokoneelle OneNote-pakettina, kun OneNote-muistion avaa ensin OneNote 2016 -ohjelmassa ja valitsee File – Export – Notebook – OneNote Package.

IT Helpdesk
0294 520 500
it-helpdesk [at] tuni.fi (it-helpdesk[at]tuni[dot]fi)
helpdesk.tuni.fi