Tampereen yliopiston opiskelijan käsikirja

Opiskelijavaihtokohteet

Tampereen yliopistolla on yli 700 vaihtokohdetta, joten tarjolla on runsaasti vaihtoehtoja ulkomailla opiskeluun osana omaa tutkintoasi.

Kaikki Tampereen yliopiston haettavissa olevat vaihtokohteet on listattu Mobility-Online -portaalissaTampereen yliopiston vaihtokohteet perustuvat erilaisiin ja -tasoisiin korkeakoulujen kahdenvälisiin sopimuksiin (Erasmus+, Bilateral agreements) ja korkeakouluverkostokumppanuuksiin (Nordlys, Nordplus, ISEP, QSEP, north2north). Portaalista löydät kohdekohtaisia lisätietoja vaihtoyliopistoista. Useimmat opiskelijavaihtokohteet on tarkoitettu kandi- sekä maisteritason opiskelijoille. Yliopisto maksaa kaikille vaihtoihin valituille opiskelijoille matka-apurahan (ks. Opiskelijavaihdon rahoitus). Tampereen yliopiston opiskelijoiden ei myöskään tarvitse maksaa kohteessa lukukausimaksuja.

Hakeaksesi vaihtoon katso hakuohjeet. Huomaathan, että vain osa vaihtokohteista on haettavissa tietyn hakukierroksen aikana.

Alla on listattuna lisätietoja vaihtokohteista. Vaihdossa olleiden opiskelijoiden kokemuksiin voit tutustua lukemalla vaihto-opiskeluraportteja.

Julkaistu: 20.11.2019
Päivitetty: 21.2.2024