Tampereen yliopiston opiskelijan käsikirja

Tietojenkäsittelyopin maisterikoulutus, Filosofian maisteri - orientaatio

Tervetuloa tietojenkäsittelytieteiden maisteriopiskelijaksi!

Syksystä 2024 alkaen maisteriohjelman kotikampus ampereen yliopistossa on Hervannan kampus. Opetusta voi olla myös keskustakampuksella.

Orientaatioviikko

Opintosi alkavat maanantaina 19.8.2024 orientaatioviikon merkeissä.

Orientoivien opintojen aikana käsitellään yliopisto-opiskelua, tulevan tutkintosi rakennetta ja monia muita opintojesi kannalta tärkeitä asioita, joten osallistuminen on tärkeää.

Elokuun 2024 orientaation tiedot päivitetään alle viimeistään kesäkuuhun mennessä.

Yliopiston kaikille uusille opiskelijoille suunnattuja ohjeita kootaan Uusien opiskelijoiden orientaatio -Moodleen. Ennen Moodle-alueelle menoa sinun tulee rekisteröidä Tuni-tunnuksesi – ohjeet tähän löydät Uuden opiskelijan sivulta.

Opintojen suunnittelu

Suoraan maisteriopintoihin valitut tekevät henkilökohtaisen opiskelusuunnitelman Sisussa ohjelmansa vastuuhenkilön ja ohjaustahojen ohjeiden mukaisesti. Orientoivien yhteydessä kerrotaan yksityiskohtaisemmin maisterin tutkinnon opintosuunnitelman tekemisestä.

Maisterivaiheessa aloittaville voidaan määrätä täydentäviä opintoja, mikäli vastaavia tietoja ei ole aiemmissa opinnoissa. Nämä on kerrottu maisteriohjelman kuvauksessa opetussuunnitelmassa kohdassa edeltävyydet "Jos seuraavat opintojaksot tai muualla suoritetut vastaavat eivät sisälly aikaisempiin opintoihin, ne suoritetaan osana maisteriohjelman valinnaisia opintoja: Tietorakenteet ja algoritmit 1 sekä Tilastotieteen johdantokurssi". Lisäksi opiskelijan valitsema syventymiskohde voi edellyttää jotain täydentäviä opintoja.

Tuutorit apuna opintojen aloituksessa

Orientaatioviikolla opiskelijatuutorit auttavat sinua tutustumisessa ja opintojen aloituksessa. Ainejärjestö Luuppi ry esittäytyy maanantaina 21.8. klo 13 ja kertoo tarkemmin Luupin järjestämästä ohjelmasta orientaatioviikolla.

Luuppi ry toivottaa sinut tervetulleeksi!

Orientaatioviikon ohjelma

Teams-linkit päivitetään alla olevaan ohjelmaan ennen tapahtumia. Kun liityt etäkokouksiin mykistä mikrofoni ja ota kamera pois päältä. Ongelmatapauksissa ota yhteyttä cs.studies.tau [at] tuni.fi.

Maanantai 21.8.2023

klo 12.00-12.45 Tervetuloa tietojenkäsittelytieteiden kandi- ja maisteriopiskelijat, katsaus tulevan viikon ohjelmaan. Tämä vain paikan päällä, materiaalit saatavilla maanantaina.
koulutusasiantuntija Heli Rikala

klo 13-14 Luuppi ry

klo 15 maisteriohjelmaan valittujen alkuinfo
koulutusasiantuntija Heli Rikala ja Noora Koskinen