TAMKin opiskelijan käsikirja

Terveydenhoitajan polkuopinnot sairaanhoitajille, kätilöille ja ensihoitajille

Terveydenhoitajan polkuopinnot sairaanhoitajille, kätilöille ja ensihoitajille, päiväopiskelu

Onneksi olkoon saamastasi opiskelupaikasta! Tervetuloa opiskelemaan terveydenhoitajaksi avoimen polkuopiskelijana.

Opintojen alkaminen

Opintosi alkavat orientaatiolla opintoihin 4.1.2023 klo 9–10, tilassa B2-34. Opinto-ohjaaja Irmeli Nieminen on teillä ohjaavana opettajana tilaisuudessa paikalla.

Orientaatiotunnin aikana tutustut opintojesi sisältöihin ja käytäntöihin, opiskelutovereihin sekä tiloihin. Jotta opintosi pääsevät hyvin vauhtiin, on tärkeää, että osallistut orientaatioon.

Varsinainen opiskelu alkaa samana päivänä klo 12.30 ja löydät lukujärjestyksen lukkarikoneesta (lukkarit.tamk.fi) koodilla 21TH

Polkuopintojen sisältö

Terveydenhoitajan opinnot sh-, ensihoitaja- ja kätilötutkinnon suorittaneille ovat 60 op, jotka sisältävät 30 op harjoittelua. Harjoittelupaikoista kuulet tarkemmin orientaatiossa. Tutustu etukäteen tutkinto-ohjelman opetussuunnitelmaan.

Teoriaopinnot toteutetaan pääsääntöisesti ma-pe klo 8–16 välisenä aikana.

Avoimen AMKin polkuopiskelijana suoritat terveydenhoitajan opinnoista 50 opintopistettä. 10 puuttuvaa opintopistettä suoritetaan tutkinto-opiskelijana.

Terveysalan koulutukseen valituilla on tärkeä olla rokotusasiat kunnossa. Olen rokotusten osalta yhteydessä omaan terveysasemaasi.

Opiskeluvälineet tutkinto-ohjelmakohtaisten vaatimusten mukaan

Opinnoissa on paljon itsenäistä tiedonhankintaa ja erilaisia tehtäviä sekä verkko-opintoja, minkä vuoksi edellytämme päivittäistä mahdollisuutta käyttää tietokonetta.

TAMKissa saat käyttöösi hyvin kattavat Tampereen yliopiston kirjastopalvelut, joita hyödynnetään opinnoissa. Useimmat opintojaksoilla vaadittavat kirjat löydät kirjaston tarjonnasta joko kirjoina tai e-kirjoina. Kirjastopalveluista löydät lisätietoa Tampereen yliopiston kirjaston -sivuilta

Haku tutkinto-opiskelijaksi

Polkuopintojen perusteella voit hakeutua tutkinto-opiskelijaksi avoimen väylän erillishaussa lokakuun alussa 2024. Vaaditun opintopistemäärän (50 op) tulee olla suoritettuna 31.12.2024 mennessä, jotta voit tulla valituksi. Haku tutkinto-opiskelijaksi tapahtuu opintopolku.fi – palvelussa.

Lisätietoja:

Irmeli Nieminen, ryhmän tutoropettaja/ opinto-ohjaaja irmeli.nieminen [at] tuni.fi, p.050 311 9677

Avoin AMK Tiina Hakkarainen, erikoissuunnittelija tiina.hakkarainen [at] tuni.fi

Erilaisia opiskelutodistuksia voit pyytää avoimesta AMKista. Voit käydä avoimen AMKin toimistolla Kuntokatu 3, huone B1-53 tai laittaa pyynnön osoitteeseen avoinamk [at] tuni.fi

Julkaistu: 7.11.2022
Päivitetty: 5.12.2023