Tampereen yliopiston opiskelijan käsikirja

Opiskelijan ruokailu ja muut etuudet

Ruokailu kampuksilla

Korkeakoulututkintoa suorittavana opiskelijana olet oikeutettu ateriatuella alennettuun ruokailun hintaan ravintoloissa, jotka ovat ateriatuen piirissä, esimerkiksi kampusten opiskelijaravintoloissa. Alennushintaisen aterian saat esittämällä opiskelijakortin kassalla.

Voit tutustua yliopiston Tampereen kampusten ravintoloihin ja ruokalistoihin kampuskohtaisesti:

Porin, Seinäjoen sekä muun Suomen opiskelijahintaista ruokaa myyvät ravintolat löydät kätevästi Kelan opiskelijaravintolahaulla.

Julkinen liikenne

Liiku Tampereella ja ympäri maata alennetuin hinnoin! Opiskelijana saat alennusta lähi- ja kaukoliikenteen kulkuvälineissä. Muista todistaa opiskelijastatuksesi opiskelijakortilla pyydettäessä.

Bussit, raitiovaunut ja lähijunat Tampereen seudulla

Kaukoliikenne Suomessa

Opiskelijan terveydenhuolto

Opintojesi aikana Ylioppilaiden terveydenhoitosäätiö (YTHS) on hyvinvointisi ja terveytesi tukena. YTHS on opiskeluterveydenhuollon asiantuntija ja tarjoaa sinulle korkeakoulukouluopiskelijana matalan kynnyksen yleisterveyden, suunterveyden ja mielenterveyden palveluita sekä huolehtii opiskeluyhteisöjen hyvinvoinnista. Palvelut ovat perustutkinto-opiskelijoiden käytössä Kelalle maksettavaa korkeakouluopiskelijan terveydenhoitomaksua vastaan.

Ota käyttöön Self ja asioi verkossa

Self on opiskelijan oma verkkopalvelu YTHS:ssä asiointiin. Sen kautta voit mm. ylläpitää yhteystietoja, hallinnoida ajanvarauksia, ottaa yhteyttä YTHS:ään lomakkeella, keskustella chatissa tai aloittaa etävastaanoton. Kirjaudu Self-palvelun käyttäjäksi opintojesi alussa!

Opiskelijan Tampere

Opiskelijan Tampere Ry on tamperelaisille opiskelijoille monipuolisia etuja tarjoava järjestö. Voit tutustua Opiskelijan Tampereen verkkosivuilla monenlaisiin opiskeluetuuksiin, kaikkien tamperelaisten opiskelijoiden yhteisiin tapahtumiin tai löytää vaikka asunnon.

Julkaistu: 20.2.2019
Päivitetty: 12.5.2023