Haku

Teaching and Learning Centre (TLC) opettajien pedagogisen osaamisen tukena

Tampereen yliopisto ja TAMK

Tampereen korkeakouluyhteisön Teaching and Learning Centren (TLC) tavoitteena on tukea opettajien pedagogista osaamista ja kehittymistä. Teaching and Learning Centren toimintamalli on verkostomainen. TLC verkostona kokoaa yliopiston ja ammattikorkeakoulun pedagogisen asiantuntemuksen sekä opettajille tarjottavat palvelut yhteen. Avoin verkkosivusto tarjoaa myös korkeakouluyhteisön ulkopuolisille toimijoille ikkunan täällä tehtävään opetuksen ja koulutuksen kehittämistyöhön sekä pedagogiseen toimintaan.

TLC:n verkkosivujen sisältöä ovat korkeakoulun opetustyön arkiset kysymykset, opettajana kehittyminen, opetuksen suunnittelu, toteutus ja arviointi, pedagoginen johtaminen sekä opetustyön tukijärjestelmät ja -palvelut. Sivustolla on korkeakouluyhteisön opettajille suunnatun pedagogisen koulutustarjonnan kokoava koulutuskalenteri. Sivusto tarjoaa myös väylän pedagogisen tuen löytämiselle sekä mahdollisuuden julkaista blogitekstejä.

Lisäksi TLC järjestää koulutuksia ja seminaareja, joissa tutkijat, opettajat ja opetuksen kehittäjät pääsevät esittelemään sekä keskustelemaan töidensä tuloksista ja kehittämään niitä edelleen yhdessä. Tavoitteena on myös saada yksiköissä tehtävä korkeakoulupedagoginen kehittämistyö ja hankkeista saadut tulokset yhteisön käyttöön. Teamsissa toimii TLC-Toimijayhteisö, joka tarjoaa mahdollisuuden keskusteluun ja yhteistyöhön eri teemojen alla (SIG-ryhmät).

TLC:n sivustolle voit ehdottaa uutta sisältöä sähköpostin tlc [at] tuni.fi (tlc[at]tuni[dot]fi) kautta. Pedagogiset koulutus- ja kehittämistoiveet voit lähettää Pyydä pedagogista tukea -verkkolomakkeen kautta, johon pääset TLC-sivuston etusivulta.

Keskeisimmät ohjeet ja henkilöstökoulutukset löytyvät edelleen myös korkeakouluyhteisön intrasta.

Tampereen ammattikorkeakoulu:
Leena Katto, erityisasiantuntija , päällikkö TLC (TAMK), leena.katto [at] tuni.fi

Tampereen yliopisto:
Sari Leinonen, erityisasiantuntija, päällikkö TLC (TAU), sari.j.leinonen [at] tuni.fi

Julkaistu: 2.10.2020
Päivitetty: 1.3.2024