Oma esittely
Tutkijana olen kiinnostunut lasten ja nuorten opettamisen kehittämisestä pelillisten, tarinallisten ja leikillisten menetelmien avulla. Taustaltani olen kasvatustieteen maisteri ja varhaiskasvatuksen opettaja.
Väitöskirjani tarkasteli erityisesti oppimisympäristöissä ja pedagogiikassa hyödynnettävää pelillistämistä ja tarinallistamista. Olen tehnyt yhteistyötä mm. NYT Yrityskylän kanssa tutkiaksemme Yrityskylä Alakoulun pelillisyyttä ja sen vaikutuksia kuudesluokkalaisten oppimiseen ja työelämätaitoihin.
Teen mielelläni vierailijaluentoja ja konsultointia opetuksen pelillistämisen/tarinallistamisen saralla, joten ota yhteyttä sähköpostitse tai puhelimitse niin jutellaan lisää!
Projektit
Tutkimuskohteet
Pelillistäminen, tarinallistaminen, kasvatus ja koulutus
Tutkimusyksikkö
Tieteenalat
Kasvatustieteet, pelitutkimus, interaktiivinen media
Merkittävimmät julkaisut
Aura, I., Hassan, L., & Hamari, J. (2021). Teaching within a Story: Understanding Storification of Pedagogy. International Journal of Educational Research, 106. https://doi.org/10.1016/j.ijer.2020.101728
Aura, I., Järvelä, S., Hassan, L., & Hamari, J. (2023) Role-play experience’s effect on students’ 21st century skills propensity. The Journal of Educational Research, 116(3), 159-170. https://doi.org/10.1080/00220671.2023.2227596
Uusimmat julkaisut
Storification in Formal Education: Experiences, behavior and 21st century skills propensity
Aura, I., 2024, Tampere. (Tampere University Dissertations - Tampereen yliopiston väitöskirjat; Vuosikerta 940)Tutkimustuotos: Väitöskirja › Collection of Articles
Accessibility of Kahoot! And Quizizz: Utilizing educational games with Elderly Students
Forssell, M., Hassan, L., Turunen, M. & Aura, I., 29 maalisk. 2023, Proceedings of the 11th International Conference on Communities and Technologies: Humanization of Digital Technologies 2023, C&T ‘23. s. 75-84 9 SivumääräTutkimustuotos: Konferenssiartikkeli › Scientific › vertaisarvioitu
Gamified city for 6th graders: The effect of gameful experience on students' 21st century readiness in Finland
Aura, I., Järvelä, S., Hassan, L. & Hamari, J., 2023, Digital Games Research Association (DiGRA) International Conference 2023. 16 Sivumäärä (Conference of Digital Games Research Association).Tutkimustuotos: Konferenssiartikkeli › Scientific › vertaisarvioitu
Role-play experience’s effect on students’ 21st century skills propensity
Aura, I., Järvelä, S., Hassan, L. & Hamari, J., 2023, julkaisussa: JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH. 116, 3, s. 159-170 12 SivumääräTutkimustuotos: Artikkeli › Scientific › vertaisarvioitu
Transforming a school into Hogwarts: storification of classrooms and students’ social behaviour
Aura, I., Hassan, L. & Hamari, J., 6 helmik. 2023, (E-pub ahead of print) julkaisussa: EDUCATIONAL REVIEW.Tutkimustuotos: Artikkeli › Scientific › vertaisarvioitu
Gameful civic education: a systematic literature review of empirical research
Aura, I., Hassan, L. & Hamari, J., 2022, Proceedings of the 6th International GamiFIN Conference 2022 (GamiFIN 2022). Bujić, M., Koivisto, J. & Hamari, J. (toim.). 10 Sivumäärä (CEUR Workship Proceedings; Vuosikerta 3147).Tutkimustuotos: Konferenssiartikkeli › Scientific › vertaisarvioitu
My school is Hogwarts: Students' social behavior in storified classes
Aura, I., Hassan, L. & Hamari, J., 2021, Proceedings of the 5th International GamiFIN Conference Levi, Finland, April 7-9, 2021. Bujić, M., Koivisto, J. & Hamari, J. (toim.). s. 11-20 10 Sivumäärä (CEUR Workshop Proceedings; Vuosikerta 2883).Tutkimustuotos: Konferenssiartikkeli › Scientific › vertaisarvioitu
Teaching within a Story: Understanding storification of pedagogy
Aura, I., Hassan, L. & Hamari, J., 6 tammik. 2021, julkaisussa: INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH. 106, 11 SivumääräTutkimustuotos: Artikkeli › Scientific › vertaisarvioitu