Hyppää pääsisältöön

Ines Kaivonen

apurahatutkija, väitöskirjatutkimus

Oma esittely

Olen jatko-opintoni syksyllä 2020 aloittanut tohtoriopiskelija. Pääaineenani on markkinointi, ja väitöskirjani työnimike on Transforming the Fashion Field: Examining the Role of Cahnge Agents, jossa tutkin miten eri toimijat, kuten vastuullisen muodin sosiaalisen median vaikuttajat sekä (startup-)yritykset toimnnallaan muuttavat ja hajottavat vallitsevia, epäkestäviä instituutioita siten, että muodin kuluttaminen ja tuottaminen siirtyisi kohti kiertotaloutta ja kestävämpää tulevaisuutta. 

Työtehtävät

Tutkimus, väitöskirjan edistäminen

Osaamisalueiden kuvaus

Vastuullinen muoti, sosiaalisen median vaikuttajat, Institutionaalinen teoria ja institutionaalinen työ, palveluinnovaatiot, netnografinen tutkimusmenetelmä, ruokahävikki ja kiertotalous, erityisesti muodin ja tekstiilien kontekstissa. 

Tutkimuskohteet

Muodin ala, sosiaalisen median vaikuttajat, start-up yritykset 

Tutkimusyksikkö

Asiakaslähtöisen markkinoinnin tutkimusryhmä

Tieteenalat

Markkinointi

Tutkimusrahoitus

Liikesivistysrahasto

Uusimmat julkaisut