Hyppää pääsisältöön

Annukka Tapani

lehtori
Pedagogiset ratkaisut ja kulttuuri
Tampereen ammattikorkeakoulu
Sähköpostiosoiteannukka.tapani [at] tuni.fi
puhelinnumero+358504072580

Oma esittely

Työtehtävät

Lehtori, Pedagogiset ratkaisut/Ammatillinen opettajankoulutus 

Dosentti, Tampereen yliopisto, Kasvatustieteiden ja kulttuurin tiedekunta

TAMKin pedagoginen kehittäminen TLC 

Osaamisalueiden kuvaus

  • ammatillinen opettajankoulutus - professional teacher education
  • ammatillinen opettajuus - vocational teachership
  • yhteisöllisyys ja yhdessä tekeminen - communality and collective ways to work
  • hyvinvointiosaaminen - well-being competence
  • laadullinen tutkimus -qualitative research

Tärkeimmät saavutukset

Doctor of Social Science, social psychology, University of Helsinki

Licentiate of Social Sciences, social psychology, University of Helsinki

Master of Education, University of Tampere

Master of Social Sciences, social psychology, University of Tampere

Physiotherapist, Tampere University of Applied Sciences

 

Other education and training, qualifications and skills

Vocational teacher, 60 cr

RDI- training 15 cr

Specialist in competence-based qualifications

Certificate in educational administration

 

Luottamustoimet

Editor, Ammattikasvatuksen aikakauskirja 2019-2022

Tutkimustavoitteet

TKI-työ osaamisalueiden mukaisesti, tutkimusperustaisen opetuksen kehittäminen, yhteisöllisyyden muotojen tutkiminen

Tutkimuskohteet

Focus on communality and well-being in teaching and learning.

Tieteenalat

Education, Social Psychology

Tutkimusrahoitus

Työsuojelurahasto 2021-2023: Aivorauhasta hyvinvointia -tutkimushanke.

Merkittävimmät julkaisut

Sinkkonen, M. & Tapani, A. (2024). Review of the concept “Self-Regulated Learning”: Defined and used in different educational contexts. International Journal on Social and Education Sciences (IJonSES), 6(1), 130-151. https://doi.org/10.46328/ijonses.640

Tapani, A. & Sinkkonen, M. (2023). Promoters and Obstacles of Community Development in a merged HE institution from the UAS staff point of view. European Journal of Education Studies, 10(11), 1-25.

Tapani, A. & Sinkkonen, M. (2022). The role of new social ties in creating meaningful life. International Journal on Social and Education Sciences (IJonSES), 4(4), 486-504. https://doi.org/10.46328/ijonses.405 

Tapani, A., Sinkkonen, M., Sjöblom, K., Vangrieken, K., & Mäkikangas, A. (2022). Experiences of Relatedness during Enforced Remote Work among Employees in Higher Education. Challenges, 13(2), 55. MDPI AG. Retrieved from http://dx.doi.org/10.3390/challe13020055 

Salonen A. & Tapani A. (2021) Shared Value. In: Idowu S., Schmidpeter R., Capaldi N., Zu L., Del Baldo M., Abreu R. (eds) Encyclopedia of Sustainable Management. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-02006-4_71-1 

Salonen, A. & Tapani, A. (2021). Resilience. In: Idowu S., Schmidpeter R., Capaldi N., Zu L., Del Baldo M., Abreu R. (eds) Encyclopedia of Sustainable Management. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-02006-4_72-1  

Salonen, A. O., Tapani, A., & Suhonen, S. (2021). Student Online Activity in Blended Learning: A Learning Analytics Perspective of Professional Teacher Education Studies in Finland. SAGE Open. https://doi.org/10.1177/21582440211056612 

Asikainen, E. & Tapani, A. (2021). Exploring the Connections of Education for Sustainable Development and Entrepreneurial Education—a Case Study of Vocational Teacher Education in Finland. Sustainability. 2021; 13(21):11887. https://doi.org/10.3390/su132111887 https://www.mdpi.com/2071-1050/13/21/11887 

Salonen, A. & Tapani, A. (2020). Palkkatyön merkityksellisyys. Ammatillisen koulutuksen opetus- ja ohjaushenkilöstön kokemuksia työstä. Työelämän Tutkimus 18(1), 30-43. DOI: https://doi.org/10.37455/tt.90571

Tapani, A. & Salonen, A. (2019). Identifying teachers´ competencies in vocational education in Finland. International Journal for Research in Vocational Education and Training, 6(3), 243-260. https://doi.org/10.13152/IJRVET.6.3.3 https://journals.sub.uni-hamburg.de/hup2/ijrvet/article/view/369