Yliopiston ensimmäinen hallitus aloitti työnsä

Julkaistu 14.12.2018
Hallitus
Uuden Tampereen yliopiston ensimmäinen hallitus kokoontui ensimmäiseen kokoukseensa perjantaina 14.12. Keskustakampuksella. Hallituksen puheenjohtajaksi valittiin Ilkka Herlin ja varapuheenjohtajaksi Kimmo Kontula.

Konsistori nimitti 23.10. uuden Tampereen yliopiston ensimmäisen hallituksen jäseniksi seuraavat henkilöt:

FT, historia, Ilkka Herlin, Cargotec Oyj:n hallituksen puheenjohtaja
Professori Jari Kinaret, Chalmersin teknillinen yliopisto, Göteborg, Ruotsi
Professori (emer.) Kimmo Kontula, Helsingin yliopisto
Pormestari Lauri Lyly, Tampereen kaupunki
KTT Pekka Puustinen, strategiajohtaja, OP Ryhmä
Professori Pirkko Liisa Raudaskoski, Aalborgin yliopisto, Aalborg, Tanska
Yht. yo Iiris Suomela, Tampereen kaupunginvaltuuston varapuheenjohtaja

Perjantain kokouksessa hallitus järjestäytyi ja valitsi puheenjohtajakseen Ilkka Herlinin ja varapuheenjohtajakseen Kimmo Kontulan.

"Kiitän konsistoria ja hallitusta luottamuksesta. On ilo havaita, että yhteisen arvopohjan määrittely ja koko yhteisön hyväksymän strategian luominen ovat jo pitkällä. Sivistys ja tiede ovat itsessään tärkeitä arvoja, ja myös osa paremman maailman rakentamista sekä katastrofien ratkaisemista. Hallituksen puheenjohtajuus on luottamustoimi. Työtä tulemme tekemään avoimesti ja keskustellen", Ilkka Herlin toteaa.

Kokouksen jälkeen hallitus tapasi vapaamuotoisessa tilaisuudessa konsistorin.