Yli 5000 nuorta tutustuu Tampereen korkeakoulujen tarjontaan

Julkaistu 10.5.2019
Tampereen korkeakouluyhteisö
Korkeakouluopiskelijaksi Tampereelle -tapahtuma 2018
Opiskelijoita ständeillä Sorsapuistosalissa vuoden 2018 tapahtumassa. Opiskelijoilta voi kysyä omia kokemuksiaan ja vinkkejä opinnoista ja opiskelijaelämästä.
Opiskelupaikkaa etsivät nuoret pääsevät tutustumaan yli sataan erilaiseen tutkinto-ohjelmaan Suomen suosituimmassa opiskelijakaupungissa. Tampereen korkeakoulut esittäytyvät jo viidennen kerran Korkeakouluopiskelijaksi Tampereelle -tapahtumassa.

Korkeakouluopiskelijaksi Tampereelle -tapahtuma kerää tiistaina 14.5.2019 Tampere-taloon ja Tampereen yliopistoon noin 5400 opiskelupaikkaa etsivää nuorta eri puolilta Suomea. Reilusti yli puolet ilmoittautuneista tulee Tampereen ja sen ympäristökuntien ulkopuolelta, pohjoisimmat osallistujat tulevat Kajaanista.

Tapahtuman järjestävät yhdessä kaupungin kaikki kolme korkeakoulua: Poliisiammattikorkeakoulu, Tampereen ammattikorkeakoulu ja Tampereen yliopisto. Mukana ovat myös Tampereen kaupunki sekä Tampereen avoin yliopisto ja ammattikorkeakoulu, kesäyliopisto ja Voionmaan koulutuskeskus.

– Esillä on yhteensä yli sata tutkinto-ohjelmaa eli jokaiselle löytyy kiinnostavaa tutustuttavaa! Tarjolla on tietoiskuja, koulutusten esittelypisteitä ja demonäytöksiä. Valitsemalla ohjelmasta itseä kiinnostavat koulutusalat voi tapahtumassa kerätä tuhdin tietopaketin omien valintojensa ja uravaihtoehtojen tueksi. Hakijaneuvonnan pisteellä voi esittää kysymyksiä hakemisesta tai vaikkapa valintaprosessista, tuotantokoordinaattori Saara Lehtonen kertoo.

Itse opiskelusta ovat kertomassa parhaat asiantuntijat eli eri koulutusalojen nykyiset opiskelijat.

– Opiskelijoilta voi kysyä käytännön vinkkejä opiskelusta, mutta myös kampuksista, ainejärjestöistä tai muusta opiskelijaelämästä, Lehtonen vinkkaa.

Tampere on vuosi toisensa jälkeen arvioitu Suomen suosituimmaksi opiskelijakaupungiksi. Tampereella on lähes 40 000 opiskelijaa, mikä tuo oman värinsä kaupunkikulttuuriin.

Korkeakoulujen ja koulutusalojen esittelyn lisäksi opinto-ohjaajille on tänä vuonna tarjolla tärkeää ja ajankohtaista tietoa korkeakoulujen valintaperusteista, jotka muuttuvat vuonna 2020.

Lisätiedot: tuotantokoordinaattori Saara Lehtonen, p. 040 669 4077, saara.lehtonen [at] tuni.fi (saara[dot]lehtonen[at]tuni[dot]fi)

Kuva: Jonne Renvall