Ylätason keskusteluilta: Sydän

29.1.2020 15.00–18.00
Kielisuomi
PääsymaksuMaksuton tapahtuma
Ylätaso on keskustelusarja, jonka tarkoituksena on etsiä erilaisia näkökulmia kasvatustieteiden perustaviin kysymyksiin. Tapahtumat ovat tarkoitettu kaikille opiskelijoille, henkilökunnalle ja muille kiinnostuneille yhteiseksi keskusteluareenaksi, jossa voi osallistua keskusteluun tai kuunnella, mitä muilla on sanottavanaan. Tarkoituksena on löytää mahdollisimman monta ajatuksen pätkää, olivat ne sitten valmiita tai täysin keskeneräisiä. Keskusteluiltoina aiheeseen virittää lyhyet alustukset, joiden jälkeen yleisöllä on mahdollisuus osallistua yleiseen keskusteluun aiheesta. Alustajina toimii sekä opiskelijoita että vanhempia tieteentekijöitä, jotka ovat tutustuneet teemoihin omien tutkimuksiensa kautta.

Kevään ensimmäinen keskusteluillassa keskustellaan sydämen asioista kysymällä, mikä merkitys empatialla ja kehollisuudella on osana kasvattajana toimimista.

Vieraaksemme saamme upeat asiantuntijat:

Sami Keto: Empatian ja ekososiaalisen sivistyskasvatuksen asiantuntija. Aiheenaan empatia ihmisen ja muun elämän välillä. Kasvatuksessa tulisi opettaa vuorovaikutustaitoja, joita tarvitaan ihmisen ja muun elämän välillä.

Satu Järvinen: Ympäristöinnostaja, aiheenaan on kehollisuus ja empatia ympäristöinnostamisen kontekstissa ja kehollinen tieto ekologisen ymmärtämisen avaimena.

Liitteet

Liitetiedostotylataso-sydan.png