Ylätason keskusteluilta: Lantio

Ajankohta4.3.2020 15.00–18.00
Kielisuomi
PääsymaksuMaksuton tapahtuma
Keskustelusarja kasvatuksesta. Ylätaso. Kuva lantioluista.
Ylätaso on keskustelusarja, jonka tarkoituksena on etsiä erilaisia näkökulmia kasvatustieteiden perustaviin kysymyksiin. Tapahtumat ovat tarkoitettu kaikille opiskelijoille, henkilökunnalle ja muille kiinnostuneille yhteiseksi keskusteluareenaksi, jossa voi osallistua keskusteluun tai kuunnella, mitä muilla on sanottavanaan. Tarkoituksena on löytää mahdollisimman monta ajatuksen pätkää, olivat ne sitten valmiita tai täysin keskeneräisiä. Keskusteluiltoina aiheeseen virittää lyhyet alustukset, joiden jälkeen yleisöllä on mahdollisuus osallistua yleiseen keskusteluun aiheesta. Alustajina toimii sekä opiskelijoita että vanhempia tieteentekijöitä, jotka ovat tutustuneet teemoihin omien tutkimuksiensa kautta.

Kevään toisen keskusteluillan aiheena on merkityksellisyys ja hyvä elämä.

Aiheeseen meitä alustavat Kirsipauliina Kallio, joka nostaa alustuksessaan esille erilaiset subjektipositiot ja niiden vaikutukset merkityksellisyyden kokemiseen ja hyvän elämän rakentamiseen.

Kirsipauliinan kanssa illan teemoihin johdattavat Jani Pulkki, joka luonnostelee parasta-aikaa ekososiaalisesti sivistyneen kasvatusfilosofian linjoja, sekä opiskelija Anna-Kaisa Hokkanen, jonka painopisteenä on työn koettu merkityksellisyys.

Keskustelun yhteydessä tarjoamme osallistujille iltapalaa! Tervetuloa!

Ylätaso

ylatasolla(at)gmail.com sara.komulainen(at)tuni.fi