Ylätaso keskusteluilta kasvatuksesta ilmastonmuutoksen aikakaudella

SijaintiÅkerlundinkatu 5, 33100 Tampere
Tampereen yliopiston Virta-rakennuksen 3. kerroksen kahvila.
Ajankohta26.9.2019 14.00–17.00
Kielisuomi
PääsymaksuMaksuton tapahtuma
Ylätaso on kasvatustieteellinen keskustelusarja, jonka tarkoituksena on etsiä erilaisia näkökulmia kasvatustieteiden perustaviin kysymyksiin. Tapahtumat ovat tarkoitettu kaikille opiskelijoille, henkilökunnalle ja muille kiinnostuneille yhteiseksi keskusteluareenaksi, jossa voi osallistua keskusteluun tai kuunnella, mitä muilla on sanottavanaan. Tarkoituksena on löytää mahdollisimman monta ajatuksen pätkää, olivat ne sitten valmiita tai täysin keskeneräisiä. Keskusteluiltoina aiheeseen virittää lyhyet alustukset, joiden jälkeen yleisöllä on mahdollisuus osallistua yleiseen keskusteluun aiheesta. Alustajina toimii sekä opiskelijoita että vanhempia tieteentekijöitä, jotka ovat tutustuneet teemoihin omien tutkimuksiensa kautta.

Ylätaso kysyy tällä kaudelle, mitä voin tehdä kasvattajana ilmastonmuutokset aikakaudella. Keskusteluiltoja aiheesta käydään syksyllä yhteensä kolmena iltana. Ensimmäinen keskusteluillan aiheena ovat rakenteet, sosialisaatio ja tietämättömyys. Alustamassa professori Veli-Matti Värri, tutkija Jaana Parviainen sekä filosofi Lauri Lahikainen.

Keskusteluiltaan voi tulla kuuntelemaan, keskustelemaan, kommentoimaan, raflaamaan tai vain fiilistelemään. Tilaisuuteen ovat tervetulleet kaikki aiheesta kiinnostuneet. Tuttuun tapaan illan aikana keskustelijoille tarjoillaan juotavaa sekä tauolla hieman täyttävämpää välipalaa. Nälkäisenä ei siis tarvitse taklata suuria aiheita! Tervetuloa muuttamaan maailmaa yksi ajatus kerrallaan!

Järjestäjä

Kasvatustieteiden opiskelijat Sara Komulainen, Anna-Kaisa Hokkanen ja Anette Mansikka-aho

Lisätietoja

Ylätaso työryhmä: ylatasolla (at) gmail.com Sara Komulainen: sara.komulainen (at) tuni.fi