Yhteiskehittämispaja: Matkapuhelinverkkojen soveltuvuus droonien tiedonsiirtoon

Ilmoittautumisaika päättyy 8.12.2019,21.59
Kielisuomi, englanti
PääsymaksuMaksuton tapahtuma
Droonien turvallinen liikkuminen vaatii toimivan tiedonsiirron. Lisäksi droonit välittävät useasti liikkuvaa dataa, esim. videokuvaa, mitta-anturidataa, jne. Monessa tapauksessa lentotyö voi epäonnistua, jos tiedonsiirto ei toimi luotettavasti. Olemassa oleva matkapuhelinverkko tarjoaa houkuttelevan vaihtoehdon, mutta onko asia näin yksinkertainen?

Mikäli haluat lisätä osaamistasi liittyen droonien tiedonsiirtoon, on tämä yhteiskehittämispaja juuri sinulle. Tilaisuuden jälkeen sinulla on huomattavasti parempi valmius arvioida, minkälaista tiedonsiirtotekniikkaa sovelluksesi tarvitsee.

Jos haluat, voit tuoda yhteiskehittämispajaan käsiteltäväksi jonkin sinulle akuutin ongelman.

KESKIVIIKKO 11.12.2019

10.00 – 10.15 Tervetuloa, sekä Citylogistiikka –hankkeen esittely, Erkki Kiviniemi, TAMK

10.15 – 12.00 Matkapuhelinverkot ja droonit, Joonas Säe, Informaatioteknologia ja viestintä, TAU

Intro & Background
Why Drones and Mobile Networks?

12.00 – 13.00 Lounastaulo (Citylogistiikka –hanke tarjoaa lounaan)

13.00 – 16.00 Matkapuhelinverkot ja droonit jatkuu, Joonas Säe, Antti Perttula (yliopettaja, TAMK)

Legal Aspects and Regulations - Communications Point-of-View
Mobile Network Specifications: Support for Drones?
Case studies
Upcoming and Future Work

Matkapuhelinverkkojen tarjoamat mahdollisuudet oman dronetoiminnan kannalta.

Ilmoittautuminen viimeistään 8.12.2019 (paikkoja rajoitetusti).

Liitteet

TAMK, Citylogistiikan uudet ratkaisut -hanke

Lisätietoja

Erkki Kiviniemi Lehtori / Senior Lecturer Teollisuusteknologia / School of Industrial Engineering TAMK / Tampereen Ammattikorkeakoulu / Tampere University of Applied Sciences 040 6314080