Yhdyskuntien kestävä vesihuolto edellyttää paljon erilaista osaamista ja hyvää hallintoa

Julkaistu 17.9.2020
BEN: Jyrki Laitinen väitös
Dosentti toimitusjohtaja Miimu Airaksinen Suomen Rakennusinsinöörien Liitto ry:stä. Väittelijä Jyrki Laitinen. Dosentti Petri S. Juuti Rakennetun ympäristön tiedekunnasta.
Vesihuolto on yksi toimivan yhteiskunnan kaikkein kriittisimmistä toiminnoista. Yhdyskuntien kestävä vesihuolto edellyttää paljon muutakin kuin hyvää tekniikkaa ja taloudenpitoa. Tiedonhallinta kehittynein järjestelmin, henkilöstön osaaminen ja motivaatio sekä organisaation kyky ylläpitää toimintaa ja palautua nopeasti mahdollisista toimintahäiriöistä takaavat tämän palvelun mahdollisimman luotettavasti, totesi KTL, DI Jyrki Laitinen väitöstutkimuksessaan.

Kauppatieteiden lisensiaatti, diplomi-insinööri Jyrki Laitisen vesihuoltotekniikan alaan kuuluva väitöskirja Quest for sustainable urban water services – Management and practices in Finland tarkastettiin julkisesti Tampereen yliopiston rakennetun ympäristön tiedekunnassa 11.9.2020, Hervannan kampuksella. Vastaväittäjinä toimivat dosentti, toimitusjohtaja Miimu Airaksinen Suomen Rakennusinsinöörien Liitto ry:stä ja professori Kenneth M. Persson Lundin yliopistosta (etänä). Kustoksena toimi dosentti Petri S. Juuti Rakennetun ympäristön tiedekunnasta.

Väitöskirjaan voi tutustua osoitteessa

Väitöstiedote