Webinaari: Yhdysvallat banaanitasavaltana? Jakautuneiden Yhdysvaltojen presidentinvaalit ja maan tulevaisuus

Ajankohta29.10.2020 12.00–14.00
Ilmoittautumisaika päättyy 25.10.2020,21.59
Kielisuomi
PääsymaksuMaksuton tapahtuma
usa.n-vaalit-tilaisuus-29102020-.jpg
Millä tavoin Donald Trumpin presidentinkausi on muuttanut Yhdysvaltoja? Miksi kansakunta on nyt niin jakautunut? Mitä tapahtuu presidentinvaalien jälkeen? Tervetuloa mukaan Porin yliopistokeskuksen webinaariin 29.10.2020!

Webinaarissa käsitellään Yhdysvaltain tulevia presidentinvaaleja ja kongressivaaleja. Samalla luodaan katsaus presidentinvaalien ja vaalikamppailujen historiaan. Vaalivuosi 2020 on ollut monella tavoin poikkeuksellinen.

Alustajina ovat toimittaja Saska Saarikoski (Helsingin Sanomat), FT Markus Kantola (Turun yliopisto) ja FT Kimmo Ahonen (Tampereen yliopisto). Tapahtuman järjestäjänä on Porin yliopistokeskus.

Webinaari on kaikille avoin, mutta siihen tulee ilmoittautua sunnuntaihin 25.10. mennessä. Webinaarilinkki lähetetään rekisteröityneille osallistujille ennen tapahtumaa. Tervetuloa mukaan!

Tilaisuuden ohjelma:

14.00 Seminaarin avaus: mistä vaaleissa on kysymys? (Kimmo Ahonen & Markus Kantola)

14.10 Huvitamme itsemme hengiltä: vaalien mediahistoriaa (Kimmo Ahonen)

14.40 Yhdysvaltain kongressi: Bidenin kumileimasin vai Trumpin jarru? (Markus Kantola)

15.15 Donald Trump ja "trumpismin" tulevaisuus (Saska Saarikoski)

16.00 Seminaarin päätös

Lisätietoja: