Webinaari: Myynti tänään. Miten menestyvät suomalaiset yritykset myyvät?

Tampereen korkeakouluyhteisö
9.12.2020 12.00–14.00
Ilmoittautumisaika päättyy 8.12.2020,21.55
Kielisuomi
PääsymaksuMaksuton tapahtuma
niiranen_hautamaki_rytisalo_900px.jpg
Mitkä välineet ja tavat myynnissä toimivat parhaiten juuri nyt? Miten myyntiä tehdään, kun kasvokkaisiin tapaamisiin ei välttämättä päästä? Mitä tulee huomioida? Miten etäolosuhteet ovat muuttaneet myyntiä?

Ratkaisut yritysten myynnin haasteisiin poikkeusolosuhteissa ovat keskiössä tässä kaikille avoimessa, ilmaisessa webinaarissa keskiviikkona 9.12. klo 14–16.00 Aiheista keskustelemassa myynnin johtamisen tutkija ja yliopettaja Pia Hautamäki TAMKista sekä TietoEVRY:n markkinoinnin vetäjä, myyntimaisteri Henna Niiranen.

Osana webinaaria lehtori Mari Rytisalo TAMKista kertoo tuoreeltaan Tampereen kauppakamarin ja Bazaarin kanssa tehdystä ensimmäisestä yhteistyöprojektista. Projektissa Tampereen kauppakamarin jäsenyritykset ovat tuoneet toimintaansa vaikuttavia koronan aiheuttamia haasteita korkeakouluyhteisön opiskelijoiden ratkottavaksi. Yhteistyötahojen kohtaamispaikkana toimii pilottivaiheessa oleva digitaalinen alusta, Bazaar.

Webinaari tarjoaa tietoa muun muassa seuraavista aiheista:

• Miten digitalisaatio ja pandemia ovat muuttaneet asiakkaiden ostokäyttäytymistä?
  • Mitä tämän päivän asiakkaat odottavat kohtaamisilta myyjän kanssa?
  • Miten asiakkaat tavoitetaan ja vakuutetaan nyt, kun ei voida tavata kasvokkain?

Puhujat

KTT Pia Hautamäki toimii myynnin tutkijana ja yliopettajana Tampereen korkeakouluyhteisössä TAMKissa. Pia johtaa myyntiin, tekoälyyn ja robotiikkaan keskittyvää ROBINS-tutkimushanketta sekä toimii vastuuopettajana kansainvälisen myynnin ja myynnin johtamisen ylemmässä korkeakoulututkinnossa. Erityisenä kiinnostuksen kohteena Pialla on kasvun ja myynnin johtaminen. Pia on myös intohimoinen myyntiosaamisen edistäjä. Tutustu Pian blogitekstiin ”Panostus digitaaliseen myyntiin on teollisuuden välttämättömyysinvestointi” ja verkostoidu Pian kanssa jo ennalta Linkedinissä.

Henna Niiranen on konkretiasta ja rennon ammattimaisesta asenteestaan tunnettu kasvun johtamisen ammattilainen. Päivätyökseen Henna vetää pohjoismaisen ohjelmistoyritys TietoEVRY:n Suomen markkinointia. Henna on valmistunut kesäkuussa TAMK:sta myynnin johtamisen YAMK-tutkintoon eli myyntimaisteriksi. Vapaa-aikanaan Henna bloggaa, puhuu ja somettaa aktiivisesti kasvun johtamisen teemoista.
Verkostoidu Hennan kanssa jo ennalta Linkedinissä. Lue myös Hennan kirjoittama verkkoartikkeli "Asiakas muuttui, mutta muuttuiko B2B-myynti?"

FM Mari Rytisalo työskentelee TAMKin Liiketoiminta ja palvelut -yksikön lehtorina. Vahvan liiketalouden alan vuorovaikutus- ja valmennusosaamisen ja monipuolisen pedagogisen kehittämisen lisäksi Marin yhtenä intohimona Tampere Business Case Clubin kehittäminen ja vetäminen. Marin tavoitteena on rakentaa aiempaa vahvempaa business case-kulttuuria, missä yritykset ja korkeakouluopiskelijat tekevät aitoa yhteistyötä sekä oppivat toisiltaan oikeiden haasteiden parissa. Verkostoidu Marin kanssa Linkedinissä.

Järjestäjä

Tilaisuuden järjestää Tampereen korkeakouluyhteisön Bazaar-alustan kehittämistiimi yhteistyössä Tampereen kauppakamarin kanssa.

Yritysten ja muiden organisaatioiden edustajat, korkeakouluyhteisön jäsenet.

Lisätietoja: Katariina Yrjönkoski, katariina.yrjonkoski@tuni.fi