Webinaari: Kestävä ihmisten johtaminen ja työhyvinvointi 2.12.2021 klo 10-11

Ilmoittautumisaika päättyy 30.11.2021,21.55
Kielisuomi
PääsymaksuMaksuton tapahtuma
Miten johtaa ja kehittää inhimillistä pääomaa kestävästi? Millaisiin muutoshaasteisiin työpaikoilla on vastattava nyt ja lähitulevaisuudessa? Miten tukea työntekijöiden kestävää kognitiivista hyvinvointia? Miten luodaan organisaation ja yksilöiden resilienssiä vahvistavia työyhteisöjä?

Tämän päivän työelämän nopeissa muutoksissa tarvitaan jatkuvasti uudistuvaa osaamista sekä joustavaa ja virkeää mieltä. Toisaalta stressin, uupumuksen ja muiden työelämän jaksamishaasteiden lisääntyminen kertoo siitä, että inhimillisten voimavarojen johtamisen näkökulma on jäänyt liian vähäiselle huomiolle.

Tässä webinaarissa tuomme esille näkökulmia kestävyyden ja vastuullisuuden lisäämiseen ihmisten johtamisessa. Tutkimusjohtaja Kirsi Heikkilä-Tammi johdattelee puheenvuorossaan ajankohtaisiin työelämän ilmiöihin, jotka lisäävät tarvetta kestävyyden huomioimiselle. Hän avaa myös vastuullisuuden hyötyjä ja perusteluita sen huomioimiseen työorganisaatioissa.

Tutkija Laura Bordi pureutuu puheenvuorossaan kognitiiviseen hyvinvointiin ja sen edistämiseen kestävyyden osatekijänä. Elämme informaatiokyllästettyä aikaa, jossa ärsykekuorma muodostuu helposti haitallisen suureksi. Koska tietotulvan hallintaa ei pitäisi jättää pelkästään yksilön vastuulle, kuulemme vinkkejä siihen, miten työpaikkatason toimilla voidaan parantaa informaatioergonomiaa.

Työyhteisön merkitys on erityisesti pandemia-aikana puhuttanut. Tällä hetkellä työpaikoilla pohdituttaa erityisesti yhteisöllisyyden uudelleen rakentaminen koronan jälkeen. Projektipäällikkö Riitta-Liisa Larjovuori avaa työyhteisön merkitystä kestävyyden rakentajana. Hyvin toimiva yhteisö vahvistaa paitsi siihen kuuluvien yksilöiden voimavaroja, myös koko organisaation resilienssiä ja kykyä vastata erilaisiin muutoksiin.

Linkki webinaariin lähetetään ilmoittautuneille 1.12.2021 sähköpostilla.

Käynnistämmme keväällä 2022 uuden koulutuskokonaisuuden ”Kestävä ihmisten johtaminen ja työhyvinvointi”, jossa tarjoamme uusia näkökulmia strategisesti kestävään henkilöstöjohtamiseen sekä käytännön työkaluja esihenkilöille ja henkilöstötyön kehittäjille mm. organisaatioiden muutoskyvykkyyden vahvistamiseen.

Lue lisää koulutuksesta!

Tree – Jatkuvan oppimisen palvelut ja Työhyvinvoinnin tutkimusryhmä

Kohderyhmä

Esihenkilöt, henkilöstötyön kehittäjät sekä kaikki työhyvinvoinnin kehittämisestä kiinnostuneet.