Hyppää pääsisältöön

Julkaistu 26.5.2020
Tampereen ammattikorkeakoulu
Kompassi ja kartta
Tampereen ammattikorkeakoulun viime vuosi on paketoitu tiiviiksi paketiksi verkkosivustolle TAMK Vuosikatsaus 2019. Koontiin on otettu mukaan toimintaa kuvaavat keskeiset tilastot sekä läpileikkaus TAMKin eri toimintojen vaikuttavuuteen.

TAMKin vuosi 2019 oli toiminnallisesti varsin tuloksellinen. Uudistuneesta vuosikatsauksesta käy esimerkiksi ilmi, että TAMKin hankekanta kasvoi lähes 20 miljoonaan euroon. Ammatillisessa korkeakoulutuksessa saavutettiin uusi ennätys, kun ylemmistä ammattikorkeakoulututkinnoista valmistui 263 asiantuntijaa työelämään. TAMKin talous pysyi vakaana, ja ulkoisen rahoituksen määrää pystyttiin kasvattamaan suunnitellusti lähelle tavoitetta, 20 prosentin osuutta kokonaisrahoituksesta.

Katsauksessaan vararehtori Kirsi Viskarin kuvailee, miten TKI-toiminnan johdonmukaista kehittämistä aiotaan jatkaa. Vararehtori Päivi Karttunen kertoo, millaisia toimia TAMKissa on tehty opintojen edistymisen turvaamiseksi.

– Poikkeukselliset olot haastavat meitä paitsi taistelemaan koronavirusta vastaan myös kehittämään toimintojamme ehkä pysyvästikin hoidettaviksi entistä enemmän etätyöskentelymenetelmin, kirjoittaa rehtori Markku Lahtinen. Osaamisyksiköt ovat poimineet esiteltäväksi parhaita paloja vuoden 2019 onnistumisistaan. Lue myös rehtori Markku Lahtisen blogikirjoitus, miten omistusjärjestelyt ovat vieneet TAMKia eteenpäin.

Uudella alustalla toteutettu vuosikatsaus on muodoltaan aiempaa pelkistetympi, se toimii hyvin myös älypuhelimella selattaessa ja täyttää saavutettavuusvaatimukset.

Tutustu TAMKin vuosikatsaukseen

Vuosikatsaus englanniksi