Vuorineuvos Paavo V. Suomisen rahasto palkitsee pitkän matematiikan laudaturit

Julkaistu 31.5.2019
matematiikan kaavoja
Tampereen teknillisen yliopiston tukisäätiön rahastoihin kuuluva Vuorineuvos Paavo V. Suomisen rahasto palkitsee vuosittain stipendillä Tampereen kaupunkiseudun lukioissa pitkän matematiikan laudaturin kirjoittaneet ylioppilaat. Matematiikan taitajia oli tänä keväänä jopa 77.

Vuorineuvos Paavo V. Suomisen rahasto on yksi Tampereen teknillisen yliopiston tukisäätiön rahastoista. Rahasto tukee Tampereen yliopiston energia-alan tutkimusta ja opetusta.

Rahaston perustaja, vuorineuvos Suominen haluaa kiinnittää huomiota myös matematiikan opintojen tärkeyteen. Jakamalla stipendejä matematiikassa hyvin menestyneille nuorille, rahasto toivoo kiinnostuksen pitkän matematiikan opintoja kohtaan lisääntyvän.

Eniten stipendejä saavat Tampereen klassillisen lukion (18) ja Tampereen lyseon lukion (14) oppilaat. Stipendi on suuruudeltaan 200 euroa.

Stipendin saajia oli tänä vuonna näissä lukioissa:
Kalevan lukio
Kangasalan lukio
Lempäälän lukio
Nokian lukio
Pirkkalan yhteislukio
Sammon keskuslukio
Svenska samskolan i Tammerfors
Tammerkosken lukio
Tampereen klassillisen lukio
Tampereen lyseon lukio
Tampereen teknillinen lukio