Vuorineuvos Paavo V. Suomisen rahasto jakaa vuosittaiset stipendit pitkän matematiikan laudaturin kirjoittaneille

Julkaistu 2.6.2023
Keltaisia kukkia lähikuvassa
Kuva: Warunee Heinämäki
Tampereen teknillisen yliopiston tukisäätiön rahastoihin kuuluva Vuorineuvos Paavo V. Suomisen rahasto palkitsee vuosittain stipendillä Tampereen kaupunkiseudun lukioissa pitkän matematiikan laudaturin kirjoittaneita ylioppilaita. Tänä keväänä stipendejä jaetaan 94 kappaletta.

Vuorineuvos Paavo V. Suomisen rahasto on yksi Tampereen teknillisen yliopiston tukisäätiön rahastoista. Rahasto tukee Tampereen yliopiston energia-alan tutkimusta ja opetusta.

Sen perustaja, vuorineuvos Suominen on halunnut kiinnittää huomiota matematiikan opintojen tärkeyteen. Jakamalla stipendejä matematiikassa hyvin menestyneille nuorille, rahasto toivoo kiinnostuksen pitkän matematiikan opintoja kohtaan lisääntyvän.

Eniten stipendejä, 31 kappaletta, saivat tänä keväänä Tampereen klassillisen lukion ylioppilaat.

Toiseksi eniten stipendejä saivat Tampereen lyseon lukiolaiset, jotka kirjoittivat yhteensä 12 pitkän matematiikan laudaturia.

Tampereen klassillisen lukion ja Tampereen lyseon lukion lisäksi stipendin saajia oli tänä keväänä Kalevan lukiossa, Kangasalan lukiossa, Lempäälän lukiossa, Nokian lukiossa, Pirkkalan yhteislukiossa, Sammon keskuslukiossa, Tammerkosken lukiossa, Tampereen teknillisessä lukiossa, Tampereen yhteiskoulun lukiossa, Tampereen yliopiston normaalikoulun lukiossa ja Ylöjärven lukiossa.

Lisätietoja:

Tampereen teknillisen yliopiston tukisäätiö, toiminnanjohtaja Mira Toroi: mira.toroi [at] tuni.fi (mira[dot]toroi[at]tuni[dot]fi), 040 553 2344