Vuorineuvos Marcus Wallenbergin säätiö lahjoitti 100 000 euroa kauppatieteisiin

Julkaistu 9.12.2021
Lahjoitusuutinen
Vuorineuvos Marcus Wallenbergin säätiö jakaa vuosittain apurahoja korkeatasoiseen tieteelliseen tutkimukseen. Tampereen yliopistolle myönnetty 100 000 euron lahjoitus on kohdennettu kauppatieteiden tutkimukseen ja opetukseen.

- Lahjoitus on merkittävä, siitä lämpimät kiitokset Marcus Wallenbergin säätiölle. Lahjoitusvarat edesauttavat meitä jatkamaan ja kehittämään kokonaisvaltaista lähestymistapaamme johtamisen ja talouden opetuksessa ja tutkimuksessa, painottaa johtamisen ja talouden tiedekunnan dekaani Matti Sommarberg.

- Arvostamme kovasti sitä työtä, mitä Tampereen yliopistossa tehdään. Uudenlaiset, monialaiset tieteenalojen yhdistelmät ovat vaikuttavia. Uudenlainen rajoja ylittävä lähestymistapa on tärkeää myös yhteiskuntaa monipuolisesti tukevalle kauppatieteiden tutkimukselle, painottaa vuorineuvos Marcus Wallenbergin säätiön asiamies Stefan von Knorring.

Tampereen yliopistolla on meneillään vastinrahakampanja. Sen taustalla on Sitran kertaluontoinen 100 miljoonan euron tuki, joka jaetaan suomalaisille yliopistoille jopa 2,5-kertaisena vastinrahoituksena yliopistojen keräämiä yksityisiä rahalahjoituksia vastaan. Jokainen lahjoitettua euro voi siis merkitä yliopistomme opetukselle ja tutkimukselle 3,5 euroa.

Vuorineuvos tekniikan ja kauppatieteiden tohtori Marcus Wallenbergin nimeä kantava säätiö on perustettu 1973 ja sen tarkoituksena on edistää koulutusta ja tutkimusta yritysjohdon toimialueella, ensisijaisesti Suomessa mutta myös kansainvälisissä yhteyksissä.