Yleisötilaisuus

Virtuaalinen XR-Factory -tapahtuma

Ilmoittautumisaika:
XR
Virtuaalinen XR-Factory -tapahtuma 7.10.2020 kokoaa yhteen AR-, VR- ja MR–teknologiatoimijat. Tapahtumaan ilmainen pääsy rekisteröityneille osallistujille.

https://xrfactory.zone/

XR-Factory kokoaa yhteen AR-, VR- ja MR–teknologiatoimijat

Suomen ensimmäiset virtuaalisen, yhdistetyn ja laajennetun todellisuuden teknologioita hyödyntävät teollisuuden messut järjestetään Tampereella. 

Tampereen yliopisto ja Tampereen ammattikorkeakoulu järjestävät yhteistyössä Business Tampereen, Ylen, Wakeonen ja VR Finlandin kanssa 7. lokakuuta XR Factory -tapahtuman. XR-Factory on virtuaalisen (VR), lisätyn (AR) ja yhdistetyn todellisuuden (MR) messut, joka yhdistää teollisuuden ja media-alan yritykset, startupit ja opiskelijat. Päivän tapahtuma järjestetään kokonaan digitaalisena. Tapahtumaan odotetaan 300-500 osallistujaa. 

Virtuaalisia demohuoneita ja kansainvälisiä puhujia

XR-Factoryssa panostetaan kansainvälisyyteen ja saavutettavuuteen. Tapahtumassa puhuvat muun muassa Rene Shculte, Valorem Reply, Saksasta ja Tikiri Wanduragala, Lenovo, Iso-Britanniasta. 

- XR-Factory ei ole pelkästään yleisölle suunnattu tapahtuma, vaan myös alusta tapahtuman kumppaneille testata teollisuuden alalle sijoittuvia täysin virtuaalisia messuja. Tavoitteena on päästä mahdollisimman lähelle aitoa käyttäjäkokemusta ja kohtaamista osallistujien kesken, kertoo Business Tampereessa työskentelevä Startup Tampereen projektipäällikkö Sami Puttonen.

Osallistuvat näytteilleasettajien demot, seminaarit ja verkostoituminen hyödyntävät erilaisia 3D-alustoja, videokonferenssiohjelmistoja ja mobiilisovellus Brellaa. Lisäksi Ylen virtuaalistudiosta striimataan päivän ajan 09-18 kaikille avointa suoraa lähetystä päivän tapahtumista. 

- Nyt kun Zoomin ja Teamsin edessä on vietetty riittävästi aikaa, ihmiset kaipaavat virtuaaliselta kanssakäymiseltä jotain enemmän. Selainpohjaiset 3D-ympäristöt tarjoavat helposti saavutettavan, mutta silti erilaisen ja innostavan tavan kommunikoida ja esitellä asioita esimerkiksi tällaisessä messutilanteessa, sanoo Wakeonen tuotejohtaja Kari Peltola. 

Koronaa vastaan uusilla etäratkaisuilla

Keväällä 2020 leimahtanut COVID-19 epidemia pakotti monet työntekijät kotikonttoreihin työskentelemään digitaalisiin työkaluihin turvautuen. Osana tapahtumaa järjestetään pitchaus-kilpailu, jonka avulla haetaan XR-ratkaisuja markkinointiin, myyntiin ja tuotedemoon, yhteistyöhön ja tapahtumajärjestämiseen sekä tuotetukeen ja koulutukseen.

- Tapahtuman tavoitteena on laadukkaan sisällön tuottamisen lisäksi testata ennakkoluulottomasti virtuaalitapahtumien tuotantovälineiden uusia käyttötapoja ja yhdistelmiä. Tarjolla tulee olemaan todella kokemisen arvoinen tapahtuma, jossa saatavilla ajan haasteisiin vastaamiseen tarvittavia arvokkaita uusia kontakteja, ratkaisumalleja ja palveluiden tarjoajia, kertoo tapahtuman johtaja Timo Kivikangas Tampereen ammattikorkeakoulusta. 

Ratkaisuista toivotaan uusia innovaatioita, jotka voivat edesauttaa yrityksiä kehittämään toimintaansa pandemian jälkeisen maailman vaatimusten mukaisiksi.

Mitä, missä, milloin?

XR-Factory järjestetään Tampereella 7.10. täysin digitaalisena tapahtumana useamman osatoteuttajan yhteisvoimin. Tapahtuma on maksuton. Ilmoittautuminen pitchaus-kilpailuun on auki 15.9. asti.  

 

Lisätietoa tapahtumasta ja sen järjestelyistä:

https://xrfactory.zone/ 

Timo Kivikangas

XR-Factory -tapahtuman johtaja/TAMK

p. 050 329 1888

timo.kivikangas [at] tuni.fi

 

Sami Puttonen / XR Pitching Challenge  

p. 040 540 5717

sami.puttonen [at] businesstampere.com

 

 

 

 

Järjestäjä

Timo Kivikangas

Further information

Timo Kivikangas

p. 050 329 1888
timo.kivikangas@tuni.fi