Virtuaalinen Someta Duuniin -tapahtuma kohtaamisten, rekrytoimisen ja työnhaun apuna

Julkaistu 10.4.2019
Tampereen ammattikorkeakoulu
Nilsson ja Rantanen
Yksi Sometaduuniin-hankkeen kevään kohokohdista on valtakunnallinen verkostoitumistapahtuma. Tapahtumassa jaetaan hankkeen tuloksia, keskustellaan digitaalisista työelämä- ja urataidoista sekä verkostoidutaan esimerkiksi työnhakijoiden ja työnantajien kesken. Tapahtuma avaa mahdollisuuksia kohdata eri alojen toimijoita ja keskustella heidän kanssaan esimerkiksi työnhausta digitalisoituvissa ympäristöissä.

Tapahtuma on kaikille avoin ja maksuton. Sen tarkoituksena on sujuvoittaa rekrytointiprosessia ja se järjestetään 15.4. - 3.5.2019 Slack-alustalla verkossa. Tapahtumaan voi ilmoittautua kuka vain ja milloin vain tapahtuman aikana.  Ilmoittautumislinkki.

Kyseessä on tapahtuma, jossa on mahdollisuus pistäytyä, hengailla pidempään tai osallistua aktiivisesti. Yritykset voivat tuoda esille millaisia osaajia he tarvitsevat, ja toisaalta opiskelijat tai työnhakijat pääsevät kertomaan, millaista ammatillista osaamista heillä on tarjota työnantajien käyttöön. Kannattaa siis tulla katsomaan, millaisia ahaa-elämyksiä tapahtuma tarjoaa, kehottavat lehtori, Sometaduuniin -hankkeen projektipäällikkö Outi Rantanen ja hankkeen työelämäasiantuntija Tiina Nilsson TAMKista.

Tarjolla on ikään kuin eri mittaisia maistiaisia käsiteltävistä aiheista: YouTube-videoita, webinaareja ja Facebook-vinkkejä, opastaa Rantanen.

Katso Sometaduuniin MOOC-esittely.

Matalan kynnyksen paikka brändäyksen ja verkostoitumisen harjoitteluun

Virtuaalisessa tapahtumassa voi harjoitella oman itsensä ammatillista esille tuomista, markkinointia ja brändäämistä, mutta mitään valmista ei tarvitse olla mukana, vinkkaa Nilsson.

Sometaduuniin-hanke on valtakunnallinen ESR-hanke, joka on Tampereen ammattikorkeakoulun koordinoima. Siinä ovat mukana myös Lapin yliopisto, Laurea ammattikorkeakoulu ja Itä-Suomen yliopisto. Alun perin Sometaduuniin-hanke on lähtenyt opiskelijoiden ja ohjaajien tarpeista. Hanke käynnistyi 2016 ja sen jälkeen se tuottanut paljon materiaalia, jalkautunut valtakunnallisesti eri tapahtumiin sekä tarjonnut muun muassa koulutuspaketteja opiskelijoille ja ohjaajille.

Lisätietoa:

Projektipäällikkö Outi Rantanen, outi.rantanen [at] tuni.fi (outi[dot]rantanen[at]tuni[dot]fi), puh. 040 672 0889

Ilmoittaudu Slack-tapahtumaan

Hankkeen kotisivut