Vinkkejä väitöskirjan julkaisemiseen kirjaston koulutuksessa 20.5.

Julkaistu 28.3.2019
Tampereen korkeakouluyhteisö
Office
Askarruttavatko väitöskirjan julkaisemiseen liittyvät luvat? Miten löydät sopivan julkaisukanavan väitöskirjaasi sisältyville artikkeleille? Tule Publishing a doctoral dissertation -koulutukseen maanantaina 20. toukokuuta!

Koulutus sopii erityisesti artikkeleista koostuvaa väitöskirjaa suunnitteleville. Käymme läpi väitöskirjan julkaisemiseen liittyviä kysymyksiä, kuten tekijänoikeus- ja lupa-asioita sekä oman yliopiston käytänteitä. Avoimen julkaisemisen (Open Access) peruskäsitteet tulevat samalla tutuiksi. Koulutus on englanninkielinen.

Myös väitöskirjojen ohjaajat ovat lämpimästi tervetulleita koulutukseen!

• Missä ja milloin? Maanantaina 20.5. klo 15-17 Hervannan kampus, Kampusareena, opetusluokka Logos A119
  • Kenelle? Tampereen yliopiston väitöskirjatutkijoille ja väitöskirjojen ohjaajille
  • Mitä käsitellään?
    Väitöskirjojen julkaisuprosessi Tampereen yliopistossa
    Tekijänoikeus- ja lupa-asiat
    Sopivan julkaisukanavan valinta osajulkaisuille
    Avoimet ja tilausmaksulliset julkaisukanavat
    Julkaisukanavien hakeminen eri palveluista: JUFO-portaali, DOAJ, Sherpa/Romeo

Ilmoittaudu viimeistään viikko ennen koulutusta (lomake vaatii kirjautumisen).

Lisätietoja: Tietoasiantuntija Anna Ruth, anna.ruth [at] tuni.fi (anna[dot]ruth[at]tuni[dot]fi)

Opas väitöskirjan julkaisemiseen
Kirjaston koulutukset