Vinkkejä artikkeliväitöskirjan julkaisemiseen etäkoulutuksessa 2.11.2021

Julkaistu 20.10.2021
Tampereen korkeakouluyhteisö
Linna-kirjasto ja muistiinpanot.
Askarruttavatko väitöskirjan julkaisemiseen liittyvät luvat? Mitä huomioida, kun etsit sopivaa julkaisukanavaa väitöskirjaasi sisältyville artikkeleille? Osallistu kirjaston järjestämään etäkoulutukseen Article-based dissertation – publishing & practices.

Koulutuksessa käymme läpi artikkeleista koostuvan väitöskirjan julkaisemiseen liittyviä erityiskysymyksiä, kuten tekijänoikeus- ja lupa-asioita. Oman yliopiston käytänteet ja avoimen julkaisemisen peruskäsitteet tulevat samalla tutuiksi.

Koulutus on englanninkielinen.

Missä ja milloin? Ti 2.11.2021 klo 14.00–15.30 etäyhteydellä (Teams)
Kenelle? Tampereen yliopiston väitöskirjatutkijoille
Mitä käsitellään?

• Väitöskirjojen julkaisuprosessiin liittyvät asiat
  • Tekijänoikeus- ja lupa-asiat
  • Open access vs. tilausmaksulliset julkaisukanavat
  • Sopivan julkaisukanavan hakeminen eri palveluista

Ilmoittaudu lomakkeella https://forms.office.com/r/9qnXjYF4aK 1.11. mennessä. Osallistumislinkki lähetetään ilmoittautuneille.

Koulutusta ei tallenneta. Samansisältöinen suomenkielinen koulutus järjestetään 2.12.2021 klo 10.00–11.30.

Lisätietoja: anna.ruth [at] tuni.fi (anna[dot]ruth[at]tuni[dot]fi) ja sari.leppanen [at] tuni.fi (sari[dot]leppanen[at]tuni[dot]fi)