Varainhankintakampanja kannustaa tukemaan tiedettä ja uutta osaamista

Julkaistu 2.11.2020
Kannata meitä
Varainhankintaa tehdään Tampereen yliopistossa Kannata meitä -teemalla. Teema nostaa valokeilaan tekniikan, terveyden ja yhteiskunnan kärkialat ja tutkijat. Monet tieteentekijät ja asiantuntijat tulevat kasvoillaan esille ja kertovat työstään ihmisen ja yhteiskunnan hyväksi.

– Yliopistomme tutkimuksen kärkialojen tiivis yhteistyö tuottaa tieteellisiä, liiketoiminnallisia ja yhteiskunnallisia läpimurtoja. Lahjoitukset mahdollistavat uusien tutkimusavausten tekemisen sekä antavat pitkäjänteistä tukea koulutukselle ja uudelle osaamiselle, kuvaa rehtori Mari Walls.

Varainhankintakampanjan taustalla on Suomen itsenäisyyden juhlarahaston Sitran hallintoneuvoston päätös myöntää 100 miljoonan euron kertaluonteinen tuki yliopistoille. Sen kautta valtio pääomittaa yliopistoja enintään 2,5-kertaisena vastinrahoituksena yliopistojen vuosina 2020–2022 keräämille yksityisille rahalahjoituksille.

– Lahjoitetulle eurolle voi siis saada jopa 2,5 euron vastinrahan. Tämä antaa meille kaikille upean mahdollisuuden panostaa tutkimukseen ja opetukseen, Walls toteaa.

– Monialaisuuden lisäksi vahvuuksiamme ovat laajat yhteistyöverkostot ja tahtotilamme rakentaa kestävää maailmaa yhdessä ympäröivän yhteiskunnan kanssa. Kutsumme kaikki mukaan kannatusjoukkueeseemme, yhdessä voimme vaikuttaa.

Kannata meitä -sivuille
Rehtorin tervehdys: Liity kannatusjoukkueeseemme!