Valmistuneiden juhlat palaavat yliopiston kampuksille

Julkaistu 8.6.2022
Ruusut valokuva Anna Vatto
Yliopistosta valmistuneiden juhlia vietetään Tampereella taas kampuksilla koronatauon jälkeen. Juhlia on kolmet, yhdet perjantaina 10.6., toiset lauantaina 11.6. ja kolmannet perjantaina 17.6. Mukana on myös niitä valmistuneita, joiden juhlat yliopistolla Covid-19 pandemia esti.

Tampereen yliopistosta on valmistunut vuoden 2022 aikana 8.6. mennessä 753 kandidaattia eli alemman korkeakoulututkinnon suorittanutta, 897 maisteria eli ylemmän korkeakoulututkinnon suorittanutta ja 63 tohtoria. Lukumäärät kasvavat vielä jonkin verran, koska uusia tutkintoja kirjataan edelleen lisää.

Keskustakampuksella juhlitaan perjantaina 10. kesäkuuta klo 18.00 alkaen ja lauantaina 11.6. klo 12.00 alkaen. Molemmat tilaisuudet pidetään yliopiston juhlasalissa, Kalevantie 4. Perjantaina kesäkuun 17:s klo 18.00 alkaen juhlitaan Hervannan kampuksella Festia-rakennuksen Isossa salissa, Korkeakoulunkatu 8.

Juhlapuheita tilaisuuksissa pitävät rehtori Mari Walls, koulutuksen vararehtori Marja Sutela ja tutkimusvararehtori Tapio Visakorpi.

Alumnipuheen pitäjiä ovat Suomen Palloliiton kehityspäällikkö Heidi Pihlaja, Black Donuts Engineeringin liiketoimintajohtaja Sirkka Hagman ja Tekniikan akateemisten (TEK) asiantuntija Jussi Nousiainen.

Valmistuneiden puheenvuoron käyttävät HTM Henri Helve, TtM ja DI Eeva-Reetta Erkkilä ja DI Johannes Martikkala. Ylioppilaskunta Treyn edustajina puhuvat hallituksen jäsenet Mirva Pekkola ja Aatu Korhonen sekä hallituksen puheenjohtaja Aleksi Niemi.

Juhlien tarkemmat ohjelmat löytyvät yliopiston tapahtumakalenterista:
Perjantai 10.6.
Lauantai 11.6.